Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne noise fra et bilde? Helst beholde skarpheten, evt gi mere skarphet.

Forresten, lykke til med å bli så god som det her folkens! ^^

http://youtube.com/watch?v=iN77806t0UY&mode=related&search=

7662927[/snapback]

 

 

Lurer også på samme som deg. Man kan gå inn på filters -> noise-> noise reduction , men det funker ikke noe særlig bra utifra hva jeg har sett.

 

Den filmen var ganske utrolig. Noe ala han som tegna en bil :thumbup:

Endret av asad
Lenke til kommentar
Lagde meg en kjapp logo, er færskis i PS, bruker det nesten ikke i det heletatt..

 

"Hjemmekino" logo... Har planer for et lite anlegg og en grei TV :)

7657036[/snapback]

 

Tja, virket litt simpel, men alikavel :D

Legg til litt detaljer og litt slikt så vil den mulig se litt kul ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne noise fra et bilde? Helst beholde skarpheten, evt gi mere skarphet.

Forresten, lykke til med å bli så god som det her folkens! ^^

http://youtube.com/watch?v=iN77806t0UY&mode=related&search=

7662927[/snapback]

Da skal du skaffe deg Noise Ninja. En plugin til PS. Finn et område på bildet som er helt unisont (inneholder kun støy), lag en profil av dette, og fjern støy. Se eksempel her: BW_BladNr30_1998_0015.jpg

 

Før og etter Noise Ninja. Bildet er skannet fra et sort/hvit negativ. Ingenting annet enn støyfjerning er gjort. Rutenettet kommer av at det er laget med en trial.

Lenke til kommentar
En stor del av folket ja :p Skjønner ikke folk gidder å betale ^^

 

Men det er meg da... :)

7653299[/snapback]

 

Om du ikke skjønner hvorfor folk gidder å betale så er du passe dum. Om ingen betaler for PS så vil jo adobe til slutt gå konkurs å ikke lage flere PS versjoner. Men nå er jo PS såpass utbredt blant proffene at det ikke kommer til å skje.

 

Men av privatfolk som kun skal bruke PS til å leke rundt med så skjønner jeg at de laster det ned. Og adobe har jo så godt som sagt at de ikke bryr seg om at PS lastes ned så lenge det ikke brukes kommersielt.

 

Jeg vet iallefall at om jeg noen gang tjener penger på noe jeg har laget i PS så skal det å kjøpe PS være først på prioriteringslisten av hva pengene skal brukes til :)

Lenke til kommentar

Jeg vil lage meg en action for å mekke rammer til fotografiene mine.

 

I 99% av tilfellene legger jeg til 1 hvit rad pixler rundt hele, og 20-30 piksler svart.

 

Jeg bruker Canvas Size og plusser bare på 2px i bredde og høyde for å legge til den hvite, og samma for den svarte.

 

Hvordan kan jeg få en action til å gjøre dette? Altså plusse på feks 2 på bredden, uansett tidligere størrelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...