fxwz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) se på bildet jeg lagde (uten tut ) å si meg hva dere syns..har dere noen forslag til text? GodLike teksten er for "anti ripping" 5105401[/snapback] Well done! Du har vel kanskje lagd denne også? BUSTED! Endret 7. november 2005 av Smallville Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 se på bildet jeg lagde (uten tut ) å si meg hva dere syns..har dere noen forslag til text? GodLike teksten er for "anti ripping" 5105401[/snapback] Well done! Du har vel kanskje lagd denne også? BUSTED! 5116853[/snapback] Doh, seriøst så teit Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Et bilde jeg lagde i forbindelse med en innleveringsoppgave på skolen. Edit: Teksten er med pga at det var en av kravene til oppgaven å ha tekst Endret 7. november 2005 av Post_Mortem Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Et bilde jeg lagde i forbindelse med en innleveringsoppgave på skolen. http://img204.imageshack.us/img204/2897/ving23jk.th.jpg Edit: Teksten er med pga at det var en av kravene til oppgaven å ha tekst 5116973[/snapback] Nice. Hva er oppgaven? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Post_Mortem Bildet var Løwly, særlig det i midten. Vakkert:) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) se på bildet jeg lagde (uten tut ) å si meg hva dere syns..har dere noen forslag til text? http://x.m-ka.net/GodLike-sig-when-things.png GodLike teksten er for "anti ripping" 5105401[/snapback] Well done! Du har vel kanskje lagd denne også? BUSTED! 5116853[/snapback] Doh, seriøst så teit 5116897[/snapback] Hva mener du med teit i denne sammenhengen? Edit: Fjerna img-tags. Endret 7. november 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Takker for tilbakemelding på bildet mitt. Bildet i midten er en 'merge' av 3 bilder, og "border" over og under er en god miks av filter/layer styles. Oppgaven var ganske simpel: Oppgave 2: Kreativt arbeid i Photoshop. Lag et bilde (plakat, CD-cover, reklame, kunst) der du minst benytter: a) Et fotografisk element b) Pensel eller penn (sjekk ut utvalget av pensler før du bestemmer deg) c) Gradient (lag helst din egen) d) Tekst med effekter (warp, drop shadow eller lignende) e) Et filter på et av elementene I tillegg til disse elementene bør du tenke på lys og skygge, men designen bør sette føringene. Formatet på bildet skal tilpasses bruken (ikke overstig A4-format). De ulike elementene skal i utgangspunktet foreligge på separate layere (men det er tillatt å la designen vinne, slik som å benytte en gradient i teksten e.l.). Prøv å uttrykke noe i designen din (din personlighet, en interesse du har, et budskap du vil selge eller lignende) og tenk gjennom hvilken målgruppe du ser for deg. Skriv gjerne kommentarer til arbeidet ditt. Tekniske spesifikasjoner: Oppløsning: 72 piksler/tomme. (Dette av praktiske grunner. Hvis verket skulle vært produsert for print, ville vi arbeide i høyere oppløsning.) Størrelse. 800 x 600 eller 600 x 800 eller 600 x 600 piksler. Lever inn bildet i psd-format med layer-informasjon og det hele. Du skal ha ryddet og navnsatt layerne på en fornuftig måte (ingen tomme layere, ikke unødvendig mange, ikke uforsvarlig få) Det er en ganske bred oppgave, og meningen var at de som ikke var så kjent med photoshop fra før av skulle bli kjent med mulighetene som ligger i programmet. Jeg går multimediateknologi og -design linjen ved Hia Grimstad hvis noen lurte hvorfor jeg har det på skolen Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hva mener du med teit i denne sammenhengen? Edit: Fjerna img-tags. Kanskje det at han løy om at det var hans bilde? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hva mener du med teit i denne sammenhengen? Edit: Fjerna img-tags. Kanskje det at han løy om at det var hans bilde? 5118594[/snapback] Nå sa han vel ikke at det var han som hadde tegnet bildet, akkurat som Smallville ikke sa det var han som tok bildet av Evangeline til kalenderen han laget. Nivået er forholdsvis lavt her i tråden, så de som ikke har fulgt en eller annen tutorial har funnet et bilde som de har jobbet litt med. Ingen stor overraskelse... Edit: Men det er jo selvfølgelig en fordel om man poster link til originalbildet, eller hvertfall opplyser om at det finnes et originalbilde... Endret 7. november 2005 av medi8or Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Horror bilder av meg selv....... Endret 7. november 2005 av ASCIWhite Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 medi8or : Håper ikke din innstilling går for absolutt alle her i tråden Jeg for min del legger mye arbeid ned i bildene mine. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 medi8or : Håper ikke din innstilling går for absolutt alle her i tråden Jeg for min del legger mye arbeid ned i bildene mine. 5118719[/snapback] Snakket vel mest om den store mengden. Det er klart noe er bedre enn annet... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Horror bilder av meg selv....... Har sansen for stilen din Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Mulig jeg skrudde kontrasten litt høyt på bildet av personen, men ellers er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 leke litt... 4882208[/snapback] Hvordan fikk du den boblen? Noen som vet om en side med photoshop gode photoshop tutorials? - Gjerne med film. Noe jeg lagde for lenge siden : *Fant ikke bildet :O * Finner iløpet av dagen Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Kan folk poste litt tutorials og fremgangsmåter på bildene dere lager. Bl.a disse bildene fra cd-cover o.l. Synes mange lager drittøffe bilder, men det er kjipt da de ikke vise hvilken effekter de ha brukt.... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Kan folk poste litt tutorials og fremgangsmåter på bildene dere lager. Bl.a disse bildene fra cd-cover o.l. Hvilke? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Horror bilder av meg selv....... Det første bildet var virkelig skremmende! Bra lagd. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Oppgaven til post mortem sier at han skal lage et cd-cover med målene 800*600. Men det har ikke så mye å si. Vi bare få folk til å poste flere fremgangsmåter. hjelper meg lite å se på et bilde som jeg synes er kjempetøfft når jeg ikke ser effekten de har brukt.... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Er jo bare til å prøve seg fram, du skal jo ikke kopiere (som alle tutorials nisser her gjør i grunn). Du skal lage ditt eget. Så hent inspirasjon og prøv deg fram til noe eget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå