tosama Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hææjh... tenkte at siden det er så mange kreative folk her.. ;P sååe er det kanskje noen som kan hjelpe meg med noe?? =P lage en "Elgsau".. 8) et blandigsdyr av elg å sau.. hehe.. håper noen gidder ;P om deter noen.. legg ut bildene her da **krysser fingrene å venter spent** ;P hehe Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hvordan gjør man det slik at det er bare et objekt på et bilde som har farge(ofte knallfarge) når resten er svart/hvitt? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) co2: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=631209 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=675543 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506628 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=449554 Redigert: Det var like mykje for å illustrere at det har vore oppe før, som for å gje eit svar. Det er link til ein tutorial i den fyrste tråden. Elles går teknikkane ofte ut på å kopiere layeret, lage det øvste i svartkvitt, og fjerne det som ikkje skal vere svartkvitt. Ein kan òg gjere det med eit Channel mixer-Adjustment layer, og teikne på maska med svart det som skal vere i fargar. Eller gjere det til svartkvitt med desaturate, og so teikne over med History brush det som skal vere i fargar. Endret 10. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
perottol Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Et litt avansert Photoshop-spørsmål: Jeg har lyst til å lage noe tilsvarende som om man hadde channel-valg for hver fargekanal inne i shadow/highlight-dialogen (som man har i curves og levels), og kunne ha fortatt en litt mer selektiv fargekorreksjon med shadow/highlight-filteret. Skulle gjerne fått laget meg en action som gir et layer for hver kanal (RGB), og jeg skulle ha fått opp en dialogboks for shadow/hightlight på hvert av disse layerene. Deretter skulle jeg kunne ha justert opacity for hvert av layerene for å korrigere farger. Noen som vet hvilken mode layerene skulle ha vært i, eller en annen metode som gir samme resultat? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Du kan jo kjøre s/h direkte på kanalene, men da blir fargene på bærtur. Kjekt for å lage sære ting, men ikke så nyttig ellers. Du kan også ganske enkelt kopiere hver enkelt kanal, og legge dem som layers, og bruke valgfri blending, f.eks. luminosity. Kan du å lage actions fra før, skulle ikke dette være noe problem. Er ikke helt sikker på hva du mener, egentlig. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jepp...Ser ut som jeg har seriøs konkuranse her... Ikke "bu" meg ut fra forumet idet jeg viser min lille kreasjon Helst konstruktiv kritisme Er langt ifra erfaren med photoshop asså PS: Var nødt til å ha et lite "nordlys-preg", selv om jeg synes det ikke passa helt i sjangeren Endret 13. desember 2006 av baronblod2003 Lenke til kommentar
ams Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 jeg syns det bildet ditt var ganske tøft baronblod.. det du kanskje kunne ha fiksa på er fargen som er på skrifta, fått noe som passer litt bedre til bildet. jeg er ikke noe god med PS så jeg vet ikke hva du burde gjøre for å fikse det da Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 enest farga på skrifta di ja.. resten var pent! Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Takk til alle Skrifta kan lett endres, den fargen var en impuls der og da ----------------------------------------- Sånn, det var vel bedre Endret 14. desember 2006 av baronblod2003 Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Prøver meg på litt brushing.. Hva syns dere? Første gangen.. Lenke til kommentar
............... Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 hvordan finne serialen min innpå photoshop? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 hvordan finne serialen min innpå photoshop? 7512282[/snapback] Please come again! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Photoshop CS3 Beta ute. Lenke til kommentar
............... Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Photoshop CS3 Beta ute. 7514808[/snapback] mhm. Og få å få serial til den, må du oppgi Photoshop cs2 serialen din. Hvordan kan jeg finne den? (uten å bruke esken eller cd'en) Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 hvis man skal lagre bilde med gjennomsiktig bakgrunn, er gif eller png som gir best kvalitet? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 PNG. Det er tapsfritt, noko GIF ikkje er. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 PNG. Det er tapsfritt, noko GIF ikkje er. 7515079[/snapback] skal prøve det da takk for svar Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) ** F**n trippelpost** Endret 16. desember 2006 av anki91 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) ** F**n trippelpost** Endret 16. desember 2006 av anki91 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Et bilde jeg lagte for litt siden: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå