Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og fort om du lager ett skript.

7323184[/snapback]

Vil du fortelle meg i en fart hvordan du lager ett script til Photoshop, og hvordan du får den til å utføre forskjellige ting på kommando?

Eks det å komprimere mange bilder på ett klikk?

Lenke til kommentar

Åpne Actions under Window i topp menyen (eller klikk alt+F9). Da spretter det opp en liten boks, klikk på new layer knappen der og gi den ett navn om du vil og trykk record. Når du har gjort det så skriver den ned alt du gjør, klikk så på image size og endre den og lagre bilde. Gå tilbake til denne boksen og klikk på stopp knappen ved siden av den røde runding i Actions boksen. Åpne ett nytt bilde og trykk denne gangen på play. Da gjør den automatiskt det du gjorde fra etter du trykket på record til stopp. Skal også være enda lettere ved å velge mange bilder i Bridge også gå på en eller annen meny og kjøre skript og velge skriptet. Da tar den alle filene på engang men jeg har ikke fungerende Bridge så kanskje noen andre kan fylle inn den delen.

Lenke til kommentar

Den er ikkje usannsynleg laga med ein plugin som heiter Shine, frå Trapcode (som nyleg vart kjøpt opp av Red Giant Software). Shine kjem berre til videoredigering- og compositing-program, som Adobe Premiere Pro og After Effects, og Discreet Combustion.

Du kan kanskje få til noko liknande med Radial blur. Kopiere tekstlayeret og leggje til radial blur, med type zoom, på det øvste.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Mitt bidrag til theonerings "The hobbit" konkuranse:

hobbit_poster2.jpg

Er sånn passe fornøyd med det, to bilder merget sammen, med "skinn" tekstur lagt oppå. Samt laget skriften selv(ved hjelp av en tuorial)

7366694[/snapback]

Hah. Kom akkurat over det bilde på devianart.com :D Skikkelig moody :thumbup:

Lenke til kommentar

Dæven, Gandalf the Grey!! Den var jævla tøtt!! :w00t:

Hvis jeg skal komme med en liten kommentar, selv om det ABSOLUTT ikke er på min plass, så ville jeg kanskje foreslå å tone ned gulfargen på Tittelen litt, og "2009" nederst.. Det ble kanskje LITT for gult.. (men, hva vet jeg..)

Men, svarte.. tøft var det!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dæven, Gandalf the Grey!! Den var jævla tøtt!! :w00t:

Hvis jeg skal komme med en liten kommentar, selv om det ABSOLUTT ikke er på min plass, så ville jeg kanskje foreslå å tone ned gulfargen på Tittelen litt, og "2009" nederst.. Det ble kanskje LITT for gult.. (men, hva vet jeg..)

Men, svarte.. tøft var det!! :thumbup:

7366803[/snapback]

Litt enig i det egentlig, men som sagt brukte en tutorial. Prøvde å få det til å se litt mer gull aktig ut, men det funket ikke så bra, tror jeg må finne noen hi-res gull textures for å få til det...

Hah. Kom akkurat over det bilde på devianart.com  Skikkelig moody

Ja, måtte nesten legge det ut der også :)

Lenke til kommentar

Heisann! :)

Er sjef i en t-skjorte elevbedrift. Lurte på om noen kunne gjøre en liten kjapp jobb for meg? :innocent:

Mulig å gjøre disse transparente? :

logo-pitbull.jpg

*kun pitbull hodet*

test2.gif

P010-l.jpg

P023-l.jpg

Lurte også på om disse kunne gjøres om til hvit? For å legges inn på svarte t-skjorter og hvite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...