Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, da må du justere det bedre i levels. Du vet det er tre piler i levels-greia. De to ytterste skal være så nærme som mulig. Ikke glem at hvis du tar dem helt inntil hverandre, så vil du få ganske hakkete avrundinger. Foreslår at du tar 100% zoom og konsentrerer deg på et hjørne og mikser og trikser med levels til ønsket avrunding :) .

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan jeg kan lage en slik bakgrunn?  :)

 

http://www.djduplex.com/portfolio/acidwars8sept.jpg

7160787[/snapback]

 

I do

 

Lag ett rektangulært dokument (du kan klippe det til ønsket format etterpå)

Lag det gjerne i det dobbelte av oppløsningen du tenker på bruke, så kan du halvere størrelsen senere og få ett noe skarpere resultat, men dette er valgfritt og ikke strengt tatt nødvendig, hopp gjerne over dette på første forsøk.

 

Lag så vertikale striper i den tykkelsen og avstanden du ønsker. Lag disse i ett eget lag med alle stripene, og med transparente tomrom mellom stripene.

 

Filters - Distort - Polar Coordinates (Noen som er flinkere enn photoshop i matriseregning?). Velg Rectangular to Polar, og nyt resultatet.

 

post-81894-1163470887_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Karlsen91: Jeg lekte meg. Plutselig så jeg noe så mindte om ett ansikt, så formet jeg til vinger, la "ansiktet" nederst, puttet på mørker og lyser områder osv. Litt sånn småputtel. Så litt tilfedligheter var det nok.

 

skinnybones: Ja, jeg vet. Men når jeg først fikk til den tegningen, så var jeg så jelii gira på å få vist den frem, at de øynene ble bare en dott og ett drag før jeg løp rundt på hele internett og "Se! Se!" :-P Vet jeg sa til meg selv jeg måtte fikse, men alle hadde jo allerde sett den - så gadd ikke. Kanskje jeg skal prøve å finjustere den litt. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...