Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Lurer på korleis en klarer å lage slik kant på bildet. Altså at ramma ikkje har rette linjer. Trenger basic forklaring sidan eg ikkje er godt dreven i AP (om mulig).

7260245[/snapback]

jeg lagde ikke kanten jeg fant bildet på nette så limte jeg inn bildet av en person oppå der igjen:

 

Link til Wanted bildet:

 

http://www.wpclipart.com/page_frames/wanted.png

 

http://digikam3rdparty.free.fr/Templates/Fun/wanted.png

Lenke til kommentar

 

 

Lurer på korleis en klarer å lage slik kant på bildet. Altså at ramma ikkje har rette linjer. Trenger basic forklaring sidan eg ikkje er godt dreven i AP (om mulig).

7260245[/snapback]

Du kan alltids lage en firkant også bruke warp tool på den, men beste er vel å lage det fra bunn med pen tool.

Lenke til kommentar

Du kan alltids lage en firkant også bruke warp tool på den, men beste er vel å lage det fra bunn med pen tool.

 

Problemet er at eg må bruke et spesielt bilde. Som allerede er 'firkanta'. Kunne gjerne tenkt meg å lage en slags "gammalt-papir/avrevne kanter" opplegg på bildet. Problemet er seff at dei delane en fjerner blir kvite og bildet fremdeles er 'firkanta'. Det skal jo sjølsagt bli gjennomsiktig ^^

 

Jupp, laugh it off...eg har minst peiling, men trenger fremdeles hjelp til korleis en kan gjere det. :blush:

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg avrundete kanter på et firkantet bilde?

7261746[/snapback]

Det er to muligheter, om ikke flere.

 

1. Bruke rounded rectangel tool. Da kan du velge hvor stor radius selve avrundingen skal ha.

 

2. Denne metoden er litt komplisert. Du bruker rectangular marqee tool, markerer det du vil ha det du vil ha avrundet. Gå inn i channels palette, fyll greia med hvitt. Deretter bruker du guassian blur slik at kantene er nesten ikke mulig å se, så bruker du levels og justerer litt der. Sånn skjø :D

Lenke til kommentar
Når en har marked et område, hvordan sletter jeg det som et del av bilde?

Er det ikke bare å trykke Delete-knappen da? :p

Altså at det ikke vises om bilde legges på en nettside eller annen form for bakgrunn.

7267955[/snapback]

Ahh, du mener at bakgrunnen skal være transparent? Da må du slette selve bakgrunnen så du ser sånn sjakk-mønster :) .

 

edit: og lagre som enten gif eller png. Jpeg funker ikke med transparent bakgrunn.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...