Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne finner dere garantert ikke noen tutorial for :)

 

Laget av en gammel melpose og noe tøyfibre jeg forograferte + flammer fra et bål. Tungt inspirert av Star Wars, med meg selv som fjesmodell :)

 

DarkMessiahcopy.jpg

 

 

Enjoy :)

 

PS: Jeg vet at det er noen "transistions" som ikke er 100%, men jeg ble aldri helt ferdig med det!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Blir det samme som å "å se på meg jeg skrev av boka, se på meg jeg er sååå flink og har skrevet alt det"

 

 

litt arti den ja... men ikke alle bruker tuts da...

 

desuten har vi rett til å si hva vi mener om ting. og når han poster så får mange lyst til å kommentere uoppfordret til bilder/andre ting

 

-mrX-

Lenke til kommentar

Er vel ingen grunn til å hisse seg opp pga at en ikke liker fargene.

Smak og behag kalles det.

Fargene spiller jo en stor rolle når vi lager oss ett inntrykk av ett bilde.

 

Og så nOOb som jeg da er så deler jeg det lille jeg har prestert:

Timeplan%20Evangeline%20Lilly.png

 

Og litt forskuddsforsvaring:

Vel, jeg har kun brukt en effekt og det er gausian blur, samt at jeg har lagd timeplanen i photoshop da. Så jeg forventer vel ikke noe skryt for dette da.

Ang fargen på navnene på fagene så har jeg tilpasset fargene etter bokfargen. (Nei, Økonomiboka er ikke rosa:P)

Lenke til kommentar
halla...synes "den store photoshop tråden" er blitt "den store photoshop tutorials tråd"

5104927[/snapback]

 

Har du noe spesiellt imot tutorials, eller liker du ikke tutorials?

5111098[/snapback]

Jeg mener tutorials er en fin ting å bruke for å lære seg og mestre et program.

Man kommer fort inn i hvordan ting fungerer, og man har muligheten til å produsere noe på relativt kort tid.

Ulempen er at man ofte har en tendens til å henge seg for mye opp i tutorials, spesielt i nybegynnerfasen.

Dette er en ulempe mener jeg, da det hverken viser selvstendig arbeid, eller evne til fantasi og egenkreativitet.

 

Photoshop har innebygde filtre.

De fleste av disse mener jeg burde brukes så lite som overhode mulig, da mange har en tendens til å smelle på med alt for mye ønødvendige standard effekter i sine bilder.

Ting må selvfølgelig sees i sammenheng, men i de fleste tilfeller gjør et bilde seg faktisk best uten en lensflare. ;)

Jeg konkluderer med følgende: Dropp filtermenyen, lukk vinduet med good-tutorials.com, og prøv å få til noe selvstendig. :)

 

-------------------------------------

Og Smallville, takk for bildene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...