MyBigMouth Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvordan kan jeg lage slike "streker" som er i dette bildet til venstre? Pen tool? 6772035[/snapback] Du kan bruke en av disse tut'sene med litt avvik fra det som står skrevet..... Don't press this. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Noen som kan linke til noen tuts for å lage en realistisk sol. Viktig at resultatet ser ekte ut! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Er denne god nok? Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 nei Ser nå at jeg ikke forklarte meg godt nok.. det skal være en sol l mot blå himmel, ikke ut i universet. Har nemlig tatt et tøft bilde, men ser i ettertid at jeg burde hatt med sola. derfor skal jeg prøve å sette på sola:P Har desverre ikke bildet her, ligger på en annen pc Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Mine tøffeste bilder? Hmm, må være disse to "wallpaperene" tror jeg. Første heter IZ - Gaz' Scary Look - WP, og siste heter IZ - Gir Rides the Pig - WP. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har et bilde som jeg vil gjøre svart/hvitt .. hva gjør jeg? Takker! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har et bilde som jeg vil gjøre svart/hvitt .. hva gjør jeg? Takker! 6801325[/snapback] Hvis du har PS, trykk image->Mode->greyscale Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har et bilde som jeg vil gjøre svart/hvitt .. hva gjør jeg? Takker! Hvis du har PS, trykk image->Mode->greyscale Reknar med det var ein grunn til at han spurde i den store Photoshop-tråden... Bone: Det er fleire måtar. Du kan til dømes velge Image --> Adjustment --> Desaturate, men då vert ikkje alltid resultatet like bra. Ein annan måte er å velge Image --> Adjustment --> Channel mixer, slik det er skildra her. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 MyBigMouth; Tusen takk! Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du kan alltids bare shift+ctrl+u.......... Men for å lage virkelig brae sort hvitt bilder bør man lage først et adjustment layer i levels og så ett i hue/saturation. Så tar du ned hele saturation meteret på hue/saturation og så justere farge levelsene. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Du kan alltids bare shift+ctrl+u.......... Men for å lage virkelig brae sort hvitt bilder bør man lage først et adjustment layer i levels og så ett i hue/saturation. Så tar du ned hele saturation meteret på hue/saturation og så justere farge levelsene. Det er sagt før, akkurat det samme som Image -> Adjustment -> Desaturate Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Når har vell personen spurt etter en enkel måte å lage bildet sort hvitt, uten mye problemet, og da kan vi vell være enige om at greyscale er enklest? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Nei, ettersom den ikkje har nokon hurtigtast vil eg påstå at Ctrl + Shift + U kan vere enklare. Og om ein t.d. vil ha tekst eller noko anna på biletet som ikkje er i gråtonar, kan ein ikkje bruke Grayscale. Redigert: Eg veit iallfall ikkje om nokon hurtigtast, men ein kan jo sjølvsagt lage ein, om ein vil det... Endret 4. september 2006 av incanus Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Når har vell personen spurt etter en enkel måte å lage bildet sort hvitt, uten mye problemet, og da kan vi vell være enige om at greyscale er enklest?6802298[/snapback] Det ble ikke spurt om noen enkel måte å gjøre det på, så hvorfor la være å nevne metoder som gir bedre kontroll med resultatet? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) ..ikke helt meningen å skap intern strid her, men.. Orginal: Min redigerte i grayscale: Men, er det mulig -siden vi er så godt i gang - å få til ordentlig med kontraster her? Slik at det blir mer svart/hvitt, enn Grayscale? Takker! Endret 5. september 2006 av Bone Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da må du nok mer ut på det Incanus og newt32 snakker om.. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg har nettopp fått photoshop, og her er noe jeg har laget Ikke særlig fint, men det er jo en start Alle er laget i dag Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Men, er det mulig -siden vi er så godt i gang - å få til ordentlig med kontraster her? Slik at det blir mer svart/hvitt, enn Grayscale? Takker! 6806519[/snapback] Lek med Levels. Blir fort bedre da: Endret 5. september 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Takk for tips Her er en ting jeg laget nå nettopp... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Noen som har denne fonten? http://www.tutorialwiz.com/blingbling/images/1.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå