Jesper Karsrud Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Sett opp opacity på de andre layerne, da.. Eller så kan du lage en maske av personene, og kopiere dem ut i sitt eget layer elns.. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Litt rart at jeg må ha 100 % på den ene og 50 % på de andre.. syntes jeg i hvert fall 6717428[/snapback] Det må være 100% på bakgrunnen, slik er den synlig nok. Ellers ville den vært transparent eller hvitere. Jeg prøvde å få personene "sterkere frem", men det gikk ikke så bra.. noen forslag? 6717428[/snapback] Med "sterkere frem", mener du at personene vises like godt som på 100%? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Litt rart at jeg må ha 100 % på den ene og 50 % på de andre.. syntes jeg i hvert fall 6717428[/snapback] Det må være 100% på bakgrunnen, slik er den synlig nok. Ellers ville den vært transparent eller hvitere. Jeg prøvde å få personene "sterkere frem", men det gikk ikke så bra.. noen forslag? 6717428[/snapback] Med "sterkere frem", mener du at personene vises like godt som på 100%? 6717638[/snapback] Sterkere frem.. som 100 % ja.. eller kanskje 70 %, f.eks.. .. i hvert fall litt sterkere.. 100 % på bakgrunnen... er det da nok å ta 100 % på ETT bilde, eller er det noe annet jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Sett opp opacity på de andre layerne, da.. Eller så kan du lage en maske av personene, og kopiere dem ut i sitt eget layer elns.. 6717587[/snapback] Maske? Endret 21. august 2006 av Bone Lenke til kommentar
Seian Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Sterkere frem.. som 100 % ja.. eller kanskje 70 %, f.eks.. .. i hvert fall litt sterkere.. 100 % på bakgrunnen... er det da nok å ta 100 % på ETT bilde, eller er det noe annet jeg skal gjøre? 6717717[/snapback] Jeg foreslår at du maskerer vekk bakgrunnen på hvert enkelt layer untatt bakgrunn. For da får du full kontroll over opacity på hvert layer utenom å måtte bry seg om at figurene blir mindre synlige. For å maskere bruker jeg alltid layer mask-funksjonen i Photoshop. Da har du muligheten å bringe noe du ikke skulle ta bort med det første. Layer Mask finner du i 'Layer > Layer Mask > Reveal All/Hide All'. Genialt, ikke sant? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Og for å bestemme akkurat kva ein skal maskere, teikner ein med gråtonar (hovudsakleg svart eller kvitt) på maska. Ei heilt kvit maske vil vise heile biletet, ei heilt svart maske vil skjule heile biletet, og ei maske som er 50% grå vil gjere det same som om ein set opacity til 50%. Med andre ord, for å skjule noko teikner ein med svart over det, men på maska. Endret 21. august 2006 av incanus Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvorfor gjøre ting så komplisert? Han kan jo fint oppnå ønsket resultat kun ved å stille på opacitien til de enkelte layerne. så lenge han har et bilde av kun sofaen på 100% opacity helt nederst, that is Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvordn lagde du det? Veldig fint:) Lenke til kommentar
Seian Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Og for å bestemme akkurat kva ein skal maskere, teikner ein med gråtonar (hovudsakleg svart eller kvitt) på maska. Ei heilt kvit maske vil vise heile biletet, ei heilt svart maske vil skjule heile biletet, og ei maske som er 50% grå vil gjere det same som om ein set opacity til 50%. Med andre ord, for å skjule noko teikner ein med svart over det, men på maska. 6718025[/snapback] Bra sagt! Så altså, tar man 'Reveal All', blir hele maska hvit, ergo alt på layer-et vises på 100% og vice versa. Såklart så kan man i ettertid endre på dette. Hmm, mulig jeg gjorde dette til forvirring, men du skjønner nok Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Takker alle sammen! Det begynner å bli veldig så bra! ..men, nå må jeg pusle videre! Hilsen en Gla'Gutt som har oppdaget Photoshop! Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Resultat av litt leking i PS: For de som ikke ser det, så er altså dette New York i en nær fremtid. (den lille tingen rundt frihetsgudinnen er en dypvannsfisk ) Endret 21. august 2006 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Resultat av litt leking i PS: For de som ikke ser det, så er altså dette New York i en nær fremtid. (den lille tingen rundt frihetsgudinnen er en dypvannsfisk ) 6720085[/snapback] Si meg nøyaktig hvordan du fikk til dette da? :!: Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hehe, orker ikke alt det nå, men kan poste layer listen: Vet ikke hvor mye det hjelper, men det gir et lite intrykk over hvordan bildet er bygget opp. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hehe, orker ikke alt det nå, men kan poste layer listen: Vet ikke hvor mye det hjelper, men det gir et lite intrykk over hvordan bildet er bygget opp. 6720382[/snapback] så slitsomt ut Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvordn lagde du det? Veldig fint:) 6718391[/snapback] Det er egentlig bare et bilde...Men rammen er laget i photoshop. Har også fikset litt på fargene. Btw, ikke quote bilder Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ser litt stress ut ja, men tok meg ikke så alt for lang tid. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Veldig bra lagd Gandalf Du kunne ikke lasta opp psd-fila? Kunne likt å triksa litt med det! Eller send det i PM Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Err, joda. Du er inne på noe Acolyt3. Lag et utklipp og sleng det i avataren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå