Joddleif Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noen som vet om en boks man kan kjøpe som man kobler til routeren og kabelTV-kontakten, og på den måten kan få tilgang til TV-signalene fra alle PCene koble til routeren? Hadde bare vært helt genialt dette det eksistert en slik boks til en rimelig pris Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Er ikke det bare tuner til å koble til TVen? Kan denne Dreambox'en streame ut TV-signal på nettverket slik at de blir tilgjengelig for alle PCene? Trenger vel da et program å installere på PCene som er knyttet opp mot denne Dreambox'en. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 www.videolan.org Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Takk for innspill. Men da trenger jeg en egen PC som må brukes til en server for å streame dette. Jeg kunne tenkt meg en boks a là denne. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Takk for innspill. Men da trenger jeg en egen PC som må brukes til en server for å streame dette. Jeg kunne tenkt meg en boks a là denne. Men det er jo det dreambox gjør, mens du bruker vlc som program på pc'ene for å se det den sender. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Må man ikke ha parabol for å bruke dreambox? eller kan man bruke den på et analogt kabelnett? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Takk for innspill. Men da trenger jeg en egen PC som må brukes til en server for å streame dette. Jeg kunne tenkt meg en boks a là denne. Men det er jo det dreambox gjør, mens du bruker vlc som program på pc'ene for å se det den sender. Men kan Dreambox'en streame alle kanalene i kabelnettet (28 stk) ut på lokalnettet hjemme, eller må jeg endre kanal på Dreambox manuelt? Eller streamer den på forespørsel fra hver enkelt PC? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Må man ikke ha parabol for å bruke dreambox? eller kan man bruke den på et analogt kabelnett? Dreambox støtter både kabel TV og parabol. Her er eksempel på en Kabel TV-tuner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå