game_master Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 min adsl-linje ble oppkoblet idag. Alle lysene på modemet lyser, og alt ser ut til å være i orden. problemet er at jeg ikke får ip-adresse og kan derfor ikke komme på nett. Noen som har hatt lignende problemer med bluecom. p.s det er f*en meg helt umulig å komme i kontakt med supportavd til bluecom Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 den dagen jeg fikk adsl fra tele2 så fikk jeg heller ikke ip. men det skyltes at jeg hadde stappa nettverkskabelen i feil port på switchen min.. så hvis du har switch, prøv å byte port. har du router, er det sannsynligvis noe feil i innstillingene. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 p.s det er f*en meg helt umulig å komme i kontakt med supportavd til bluecom jepp. har prøvd å ringe de i går og i dag. sto 15 min i kø begge gangene. men ingen som svarer.. står jo at support er åpen til kl 20 og eg har ringt mellom 18 og 19.... har også sendt mail for et par dager siden, men ikke fått svar.. og når man får svar fra bluecom så svarer de på noe helt annet enn det man spør om.. f.ex tanten min har nettop flytta bredbåndet til ny adresse. det funka ikke på ny adresse så eg sendte mail til de. fikk svar om at alt skulle funke og det var kobla feil hos henne.. men ip telefoni fungerte ikke. og denne gangen var alt kobla riktig.. tok en reply på mailen og forklarte at det ikke funka og skreiv mitt navn under som eg altid gjør.. så får eg svar på at MITT ip telefoni abb. funker som det skal... sendte ny mail, men denne har eg selvsagt ikke fått svar på.. begynner å bli LEI bluecom og vurderer seriøst og skifte. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 ringte bluecom en gang til men valgte "salg" i stedet for support. kom gjennom etter ca 2 min.. og ble satt over til support med engang når eg forklarte problemet til han i "salg".. så tviler på at de har så stor pågang som de sier mens man venter.. problemet er ihvertfall løst no Lenke til kommentar
game_master Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 har bare det modemet jeg fikk med bluecom, og på det er det 1 port. Skal være vanskelig å ta feil da. Blir bare mer og mer pissed. Har prøvd å ringt i hele dag. Men de har så stor trafikk. Jeg venta f*en med en halvtime før i dag. Jævla drittservice!! Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har egentlig slite med bluecom linja mi siden problemen starta i forrige uke... Stadig vekk mister jeg forbindelsen og må restarte modem og ruter Lenke til kommentar
game_master Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 hva mener du med restarte? ta ut strømmen eller virkelig restarte? er litt grønn på området... Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 hva mener du med restarte? ta ut strømmen eller virkelig restarte? er litt grønn på området... tror han mener å ta ut strømmen å stappe strømmen tilbake i modemet og routern! Lenke til kommentar
game_master Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 kan det hjelpe a? hva kan problemet væer btw? ettersom adsl-lyset på modemet lyser skulle man tro sakene var i orden. Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jeg har bluecom og på modemet jeg har fått må jeg bruke en krysset tp kabel mellom modem og router Lenke til kommentar
H_S Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du er sansynligvis ikke lagt inn i bluecom sitt system.. så DHCP'n til bluecom vet ikke at du skal få IP adresse. Må nokk bare bite i det sure eplet å vente på at du kommer gjennom på support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå