Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router connecte rett på nett uten modem?

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har en Netgear WGT624 og et Speedtouch Modem.

Problemet er, jeg skal forwarde en port, ettersom jeg skal hoste en liten server for et spill.

Men siden modemet kobler til nettet, har den min globale ip, så jeg får ikke hostet.

En lærer sa jeg skulle sette routeren til å koble til nettet, men hvordan gjør jeg dette?

Må jeg fortsatt koble den via modemet?

Håper noen skjønner problemet.

Takker for alle svar.

Mvh Runar

Endret av Gyn3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

87.248.16.** er IP-adressen du er tildelt fra din ISP.

Det fungerer slik at modemet videresender info til routeren din som så deler ut informasjonen videre:

Router

ll

V

PC1: 192.168.0.100 PC2: 192.168.0.101 PC3: 192.168.0.102 osv osv.

Routeren har IP-adresse 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i de aller fleste tilfellene.

Du må vel portforwarde din eksterne IP, slik at du "bypasser" den interne IP-en du har, som gjør at du ikke "kommer deg ut" til din Webserver?

Lenke til kommentar

Fikk litt dårlig tid i går, så jeg fortsetter i dag.

Forstår deg slik at du skal sette opp en server bak en router, den skal være tilgjengelig utenfra.

Din server vil ha IP 192.168.0.*, men utenfra vil adressen alltid være 87.248.16.**. Det er routerens oppgave å sende forespørsler utenfra til riktig adresse på det interne nettet.

Du må fortelle routeren at den porten som serveren betjener skal forwardes til IP 192.168.0.*. Du må se i menyene til din router hvordan dette gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...