Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hei netshop. Tar gjerne imot tilbudet om å få penge tilbakebetalt for hele kjøpesummen, men vil da også ha for fraktutgifter også. Når det gjelder emballeringen som du snakker om så kom maskina bare med en plastikkpose rundt seg....ingen film som beskyttet selve lokket så dette stemmer ikke. Videre så opplyste jeg dere også om at jeg kom til å ta dette opp med forumet, så uvitende om dette var dere heller ikke. Dessuten opplyste jeg dere om at jeg aller helst ønsket en minnelig løsning mellom oss uten andre innblandet med så skjedde ikke. Siutasjonen var fastlåst. Men hvis jeg får pengene igjen inkludert fraktutgifter så anser jeg saken som ferdig. Dvs 14608 for selve maskina + 200 kr i fraktutgifter. Håper vi nå kan legge denne saken død og at jeg kan motta den sårt etterlengtede mailen nå Med vennlig hilsen Lightning Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 kan vi ordne med et bilde her, så vi som kommenterer kan se med egne øyne? Hadde vært morsomt og sett.... Er det en liten ripe skjønner jeg ikke hvorfor man klager... holder nok med NetShop akkurat her; de har stort sett rett og yter god service der det trengs. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Unnskyld, men en ripe er en ripe. Og når jeg kjøper en NY vare, merk ny vare så forventer jeg ikke at det skal eksistere noen som helst riper. Hvis det er noen som helst som skal lage riper på maskina så er det jeg selv ikke butikken som jeg kjøper maskina fra. Da er varen å anse som B vare Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Unnskyld, men en ripe er en ripe. Og når jeg kjøper en NY vare, merk ny vare så forventer jeg ikke at det skal eksistere noen som helst riper. Hvis det er noen som helst som skal lage riper på maskina så er det jeg selv ikke butikken som jeg kjøper maskina fra. Da er varen å anse som B vare Fikk du ikke varen langt under innkjøpspris da? Det er helt uaktuelt å bytte denne i ny vare, og kanskje spesielt siden denne i dag koster betydelig mer inn til oss enn du faktisk har betalt for den. Endret 15. september 2005 av datating Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 På tilbud...varen ble solgt som som ny vare, ikke som B vare. Stor vesens forskjell Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Lightning........av deg lukter det kverulant ,flisespikker og kranglefant lang vei........ men netshop kunne med fordel ha gitt deg noe bedre kompensasjon.....apropo netshop,,,,kjempebra butikk...... Endret 15. september 2005 av prinsen Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Lightning........av deg lukter det kverulant ,flisespikker og kranglefant lang vei........ Hadde gjort det samme selv vis jeg hadde lagt ut 15 000 på en bærbar pc. Og gå til sånne uttalelser syntes jeg er tåpelig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Unnskyld, men en ripe er en ripe. Og når jeg kjøper en NY vare, merk ny vare så forventer jeg ikke at det skal eksistere noen som helst riper. Hvis det er noen som helst som skal lage riper på maskina så er det jeg selv ikke butikken som jeg kjøper maskina fra. Da er varen å anse som B vare merk deg; jeg protesterer ikke på at ripen finnes der og at den er av synlig (i hvilken grad vet jeg ikke). Dog undres jeg fordi det er et så stort sprik i hva butikk og kunde sier, derfor hadde jeg lyst å se bilde. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Rett skal være rett. Jeg hadde heller aldri godtatt et produkt med skjønnhetsfeil. Netshop kan ikke bruke som poeng at maskinen er kjøpt på ukens tilbud osv. Det er irrelevant i denne sammenheng. Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hva f har en liten ripe i lokket å si for en bærbar? Du kommer til å dra den med deg rundt overalt uansett og før du vet ordet av det har du laget 5 nye riper. Endret 15. september 2005 av trollmannen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Rett skal være rett. Jeg hadde heller aldri godtatt et produkt med skjønnhetsfeil. Netshop kan ikke bruke som poeng at maskinen er kjøpt på ukens tilbud osv. Det er irrelevant i denne sammenheng. Skjønnhetsfeil som man må bruke 2 min for å finne? Nei, legger han ut bilde så får han jo vist oss hvor stor den er og at Netshop lyver... eller tør han ikke fordi han tok i litt? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Unnskyld, men jeg må faktisk få lov til å kreve min rett uten å bli stemplet som det ene eller det andre. Har som sagt takket ja til alle innlegg, men ønsker å styre unna innlegg med navnekalling. Dessuten så lurer jeg på hvordan du hadde reagert hvis noen hadde laget skrape i lakken på bilen din. Hvis du da hadde klaget, hadde du da også vært en kverulant,flisespikker og kranglefant? Eller ville du bare ønsket å ordne opp i ting som du ikke var sjølforskyldt i, og som du dermed ikke skulle ta kostnaden av? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Unnskyld, men jeg må faktisk få lov til å kreve min rett uten å bli stemplet som det ene eller det andre. Har som sagt takket ja til alle innlegg, men ønsker å styre unna innlegg med navnekalling. Dessuten så lurer jeg på hvordan du hadde reagert hvis noen hadde laget skrape i lakken på bilen din. Hvis du da hadde klaget, hadde du da også vært en kverulant,flisespikker og kranglefant? Eller ville du bare ønsket å ordne opp i ting som du ikke var sjølforskyldt i, og som du dermed ikke skulle ta kostnaden av? Legg ut bilde og bevis det, da skal du få min medlidenhet... Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hvis dere leser gjennom hele tråden vil dere også lese at jeg skrev at ripen ikke var stor, videre har jeg også sagt at jeg ikke tok noe bilde. Men en ripe er fortsatt en ripe og som tidligere sagt så har det stor betydning hvis jeg skal selge maskinen videre. Og ja det finnes mange som tar så godt vare på bærbaren sin at det ikke blir noen som helst riper. Det er bare selv å lese på annonsene og i innleggene om folk som selger bærbaren sin helt ripefri. En ripe på ny maskin kan senke verdien ganske så betraktelig. Dessuten kan jeg ikke både være kverulant og feig, så vennligst bestem dere da dette er som motpoler å regne. Dessuten har jeg slettes ikke hatt noe ønske om såkalt "medlidenhet". Jeg har bare ønsket å bringe frem en sak som hadde låst seg og som ikke løste seg før dette innlegget ble laget. Men uansett, hvis netshop nå gir meg pengene tilbake så anser jeg denne saken som avsluttet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Om kunden har laget den eller om det er Acer vites ikke, vi har hvertfall ikke gjort det da skjermen er plastbelagt når PC-en er ny. Om det er Acer som har laget ripen skal vel ikke det gå utover kunden, ovenfor kunden er det dere som står som selger. Det er deres oppgave å ta det videre opp i systemet.. Til trådstarter: Hvis ripa er liten så godta det første forslaget, greit at pcen er ny men den skal vel brukes. Du fikk tilbud om en kompensasjon. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Netshop har ikke fremmet noen kompensasjon, de har sagt at jeg får pcen som den er. Det de tidligere har fremmet er en trådløs mus til noen hundre kr. Velger da heller å heve kjøpet når de gir meg den muligheten. Det jeg aller helst hadde likt var å få ny bærbar men dette er tydeligvis ikke noe alternativ, så da blir dette den nest beste utveien for meg. Jeg kjøper som sagt ikke en vare som allerede har falt i verdi når jeg mottar den. Uansett hvor stor eller liten ripa måtte være. Og ripa er som sagt V formet ca 1 x 1 cm pr arm. Sånn, da håper jeg at jeg har lagt den diskusjonen død Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Beh... fjerna Endret 15. september 2005 av King_mephisto Lenke til kommentar
Netshop Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Vi anser egentlig saken for ferdig, men vil for ordens skyld si at kunden på ingen måte har vært kverulant her iflg. vår saksbehandler, vi var bare uenige om hvorvidt dette var en vesentlig mangel. Kunden har oppført seg helt pent, høflig og ryddig og det er ingen motsetninger mellom oss bortsett fra uenighet om hvor alvorlig en slik ripe er. Bare sånn at dere ikke hugger helt hodet av han, det har han ikke fortjent. Rett skal være rett :-) Ha en fin kveld videre Mvh Svenn-Aage, Netshop Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ikkje at eg har sett denne ripa, men synest det er kverulerende å klage på noko så lite. Er ripa sjenerande eller er det berre for prinsippet du vil ha ein utan ripe? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ikkje at eg har sett denne ripa, men synest det er kverulerende å klage på noko så lite. Er ripa sjenerande eller er det berre for prinsippet du vil ha ein utan ripe? Du kjøper deg en flunkende ny bil med en liten ripe.. Og du driter i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg