Kjeksen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har en 1,3 liters mazda 323 92 modell, som jeg har litt lyst og gjøre sprekere enn den er nå. Jeg mener jeg har sett en kompressor til denne, men hvor det husker jeg ikke. Hva er anbefalt? Turbo? Kompressor? Ingen av delene? Vi ivertfall ha den litt sprekere som sagt. Noen som har noen gode skandinaviske netshops der det hadde gått an og sett litt på priser og forskjellig stasj? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 kan vel være mer økonomisk å bytte bil :!: Men skal du gjøre noe er jo kompressor minst jobb og litt billigere enn turbo. Turboen krever bla. ombygging av eksosgrenrør, mens kompressor er mer "skru rett på" Ladetrykket bør vel ikke være mye over 0,5 hvis du skal slippe å dekomprimere og eller bytte stempler osv., men du vil nok merke forskjell selv med lavt trykk. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 for å sette turbo på 1,3 motoren i Mazdaen din så må den være i orden, bruker den mye olje eller har gått langt så er den uaktuell, med mindre den får seg en skikkelig service(bytte stempelringer o.l) Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Den har gått 138000 km. Mazdaen er i helt fin form ( en gammel dame som var tidligere eier ). Den bruker nok ikke mye olje nei.. Endret 16. september 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Den har gått 138000 km. Mazdaen er i helt fin form ( en gammel dame som var tidligere eier ). Den bruker nok ikke mye olje nei.. Folk må legge fra seg denne illusjonen, det er ikke nødvendigvis bra at forrige eier var en gammel dame fordi, Gamle damer har en tendens til: Ruse/reve motoren unødvendig høyt før den er varm. Aldri sjekke olje. Aldri sjekke kjølevann. Slure masse på klutsjen. Daukjøre motoren. Ofte manglende vedlikehold på bilen, venter med service. Er ikke opptatt av hvordan bilen lagres for å konservere deler som er mer værutsatte. Driter ofte i ulyder i bilen, fortsette å kjøre en stund før de gidder å finne ut hva som er grunnen til at bilen lager så mange rare lyder. og mange andre grunner jeg ikke kommer på i farten. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Bilen har vært på sjekk og den var i tipp topp stand. Eneste var 1 bolt på hver sin side i bremse kalipteren som måtte skiftes. Ellers så skal jeg skifte luft og olje filter nå snarest mulig og samtidig et olje skift. Bilen har i tillegg stått i en garasje og vært brukt en gang i blant. Men uansett. Det jeg er interessert i er en ytelsesendring i bilen. Bilen går faktisk bra i sammeligning med andre 1,3 `er jeg har kjørt. Men alikevell går den som en dass, mener jeg. ( 1,3 powah ). Så anbefalte ting som jeg kan gjøre for å få futt i bilen til en billig penge hadde vært fint Endret 16. september 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Det finnes ikke slikt som "trimming til en billig penge". Hadde lagt fra meg den tanken med èn gang - i allefall med tanke på utgangspunktet. Endret 16. september 2005 av Jarbra Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Det finnes ikke slikt som "trimming til en billig penge". Hadde lagt fra meg den tanken med èn gang - i allefall med tanke på utgangspunktet. Først og fremst mente jeg, få mest mulig "ytelse" i forhold til pris. Ikke kjøpe noe jalla dritt som varer i 3 dager før det må fixest. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du må nok regne med 20 K ++ for kompressr eller turbokonvertering som virker skikkelig. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Porting av topp: +-500,- Power filter: 500-2000,- Eksos (les alt fra stuss til komplett anlegg: 100-5000,- Dette er noe som i hovedsak øker lyden, som hvert fall jeg syns øker fartsfølelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå