Gå til innhold

SATA-kabler til besvær

Anbefalte innlegg

Har fått kablet om min pc etter at jeg byttet til PSU med "pluggbare kabler". Men jeg har et problem, det er disse S-ata kablene som følger med alle hovedkort i dag. De har for det første så lange, tynne plugger (3-4cm!) som innebærer stor knekk-fare, og så er de så uhorvelig stive og uhandterlige. Det jeg trenger er kabler med mindere / vinklede plugger, og ikke minst en tynnere, rund myk kabel som lettere lar seg føye på plass til mer ryddig kabling. Er tross alt bare 10-15cm fra HK til diskene mine, og disse stive greiene på 45cm er noe herk!

Det finnes jo greie alternativer til de "lange stive" sata-kablene som bundler med hovedkort, som i det minste har en vinklet plugg. SATA-kabel med dobbel vinklet plugg og SATA-kabel med en vinklet plugg, men med en lengde på en halvmeter er disse alt for lange (og rimelig sikkert av den stive og lite vridbare typen).

Er det noen som vet om noen som selger SATA-kabler som er av en mer myk og føyelig type? Og gjerne kortere enn 0.5m, med vinkelplugg eller en veldig kort plugg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke funnet noen runde noe sted

Så jeg tok frem skalpelen med en gang jeg så tråden og åpnet en kabel og det ser ut til at det kan bli vanskelig og få en smidigere kabel en den er på grunn av det er brukt 0.3mm ledere og den er skjermet i to delerså er ikke så lett og få gjort noe med den vis den ikke blir bygd opp som en coax kabel men den vil fortsatt bli veldig stiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...