Gå til innhold

Hvorfor stemte du rød-grønt?


Danko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemte ikke, men hadde nok stemt RV om jeg hadde stemt.

 

De samarbeider kanskje ikke med de rød-grønne, men de er nå et jækla godt parti!

 

Støtter dem på at ingen norske styrker skal være pliktet til å delta i kamphandlinger på vegne av andre land, hvilket ville ha funnet sted om Norge var medlem i EU.

 

De rød-grønne har best internasjonal politikk. Ja til selvstendighet, nei til dilting etter USA.

 

USA - dusteland(på enkelte områder)

Lenke til kommentar
Norge + høyre = Texas  :whistle:

Jepp

Norge + FRP = England :whistle:

Norge + AP/LO = Sovjetunionen?

OT

Ja, for da Norge ble styrt av AP tidligere gikk jo alt til helvette. Da var jo Norge så godt som kommunistiske.... Eller ikke.

 

ON Topic:

 

Stemte AP fordi jeg vil ha en mer rettferdig fordeling av godene. Føler også at de står inne for en god og ansvarlig politikk som ikke kjører økonomien i dass. Vurderte også SV, men i noen tilfeller så var jeg litt for uenig, blant annet i deres motstand av NATO.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Stemte AP for å redde jobben min. Nå er engangsavigften bortevekk, så den ble ikke gjeninnført. Ikke har AP rørt alkoholavgiften heller. Så, praktisk talt så er det lite/ingenting som har skjedd.

 

Stemte AP pga  alle testene jeg tok på nettet viste at AP var partiet jeg burde stemme.

 

Samma her. En test viste Høyre derimot, resten av testene som jeg tok viste at AP var det nærmeste partiet.

Lenke til kommentar
Hvorfor stemte du rød-grønt?

 

Rett og slett fordi dette er det alternativet som har mest rettferdig fordeling av godene i samfunnet, nei det er ikke perfekt, men det beste av dagens alternativer.

 

 

Selv om Høyre kommer best ut av det på NHOs partibarometer, er næringslivet sannsynligvis best tjent med en mindretallsregjering – ledet av Jens Stoltenberg og holdt i sjakk av sentrum – dersom Bondeviks dager i politikken er talte, skriver redaktør Magne Lerø.

 

Det er ikke noe nytt at NHO mener Høyre utmerker seg i næringspolitikken. Stort sett er NHO fornøyd med det meste Høyre mener, men de setter et minus ved at partiet vil gi «arbeidsgiverne et særlig ansvar for inkluderende arbeidsliv og for å få sykefraværet ned». Ap får minus for arbeidsmarkedspolitikken og ønske om å endre arbeidsmiljøloven, og NHO frykter at Frps økte pengebruk vil svekke industrien. KrF kommer dårlig ut fordi det er mange saker det ikke står noe om i programmet.
Lenke til kommentar
Vi behøver ikke bruke denne tråden til å diskutere om man burde stemt borgerlig, det har vi nok av andre tråder om. La denne tråden være forbeholdt diskusjoner om emnet: Hvorfor folk stemte rød-grønt.

 

Dette sa vår tidligere moderator TWFA. Nå må man ikke forsvinne helt ut på viddene her, forbehold denne diskusjonen hvorfor man stemte rød-grønt.

 

Vil se på å evt fjerne eller splitte ut enkelte innlegg i egen tråd.

 

Men herfra og ut så hold dere til topic :)

 

Edit; Da er egen tråd om rettferdig fordeling opprettet her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=519806

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Det er flere grunner til at jeg stemte rød-grønt. Men hovedsakelig var det et spørsmål om hvilken retning jeg ville at landet skulle bevege i som gjorde at jeg stemte på de rød-grønne.

 

Det at vi fikk fjernet Per Kristian Foss og Erna Solberg fra regjeringskontorene, gjorde det bare bedre. Ser for meg at Torbjørn Røe Isaksen ikke smiler så bredt lengere heller. :D

Lenke til kommentar
Jeg stemte AP fordi jeg liker de sosialistiske grunnideene. Jeg vil ha et samfunn som vil ta best mulig vare på hverandre ...

5397092[/snapback]

Det vil samtlige av de store paertiene. Om du tror noe annet er du lurt av propaganda. Forskjellen på partiene er hvordan man ønsker å gjennomføre det.

 

framfor gladliberalistenes "effektiviser! mer penger!"-samfunn.

5397092[/snapback]

Det motsatte av effektivisering er sløsing. Og sløsing kommer ingen til gode. Og det er nettopp sløsingen (i det offentlige) som gjør at det blir lite midler til overs til de som er nederst i hierarkiet og faktisk utfører jobbene og velferdstjenestene.

Lenke til kommentar

Hvis man skal være uenig så bør man være uenig basert på fremgangsmåte, og hvordan man tror en viss politikk fungerer. Ikke basert på propaganda, myter og tomme klisjeer.

 

Hvis man ikke tror at samtlige av de store generelle partiene vil folkets beste, da har man rett og slett latt seg lure.

 

Hvis man virkelig tenker etter, hvordan kan man faktisk tro at noe parti ikke har dette som overordnet mål?

 

 

Og er man ikke effektiv, da kaster man bort resurser, altså sløser. Og sløsing er det ingen som tjener på.

 

Spørsmålet er ikke effektivisering eller ikke effektivisering, også her er det "hvordan" som er stikkordet. Man kan gjøre det på måter som går ut over tjenestene, eller folkene som utfører disse, og da kan resulatet bli feil. Å jobbe hardere og mer intenst er strengt tatt ikke effektivisering. Eller man kan effektivisere slik at man får mer igjen for mindre, gjør ting smartere, bruker mindre ting på unødvendige ting, og da får man mer igjen for mindre. Og dette er riktigi og viktig.

 

Man kan selvsagt bare avfeie dette og fortsette å leve i sin trygge boble av myter og dogmatiske sannheter der ingenting som ikke passer slipper inn, og der høyresiden er slemme og vil folk vondt, og effektivisering er et fyord.

Lenke til kommentar
For å bli kvitt KRF.

5392916[/snapback]

Hvorfor er (var) det så viktig å bli kvitt KrF?

 

Jeg stemte AP fordi jeg liker de sosialistiske grunnideene. Jeg vil ha et samfunn som vil ta best mulig vare på hverandre framfor gladliberalistenes "effektiviser! mer penger!"-samfunn.

5397092[/snapback]

Tar folk bedre vare på hverandre i et sosialdemokratisk samfunn? Mitt inntrykk er det motsatte: Folk gidder ikke å hjelpe fordi «staten uansett ordner opp». Man får et kaldt samfunn når staten tar over alt ansvar for å hjelpe andre mennesker.

 

For øvrig er det uredelig av deg å fremstille det slik at liberalisme handler om penger og effektivisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...