Gå til innhold

Trenger en 3D motor. Forslag?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har et behov for en 3D motor. Jeg skal lage en applikasjon hvor man definerer et rom vha punkter og flater. Dette skal så tegnes opp i et "wireframe" type struktur og vises på skjermen.

Men jeg har også lyst på litt mer "fancy" funksjoner, som mulighet til å legge teksturer på flatene, bruke videokortets 3D-aksellerator, effekter, flytte kamera uten for mye kode, kanskje litt stilig lyssetting, etc, etc.

I min bransje brukes mye tid på å utvikle programmer som ser helt forferdelige ut, og det er jeg lei av! Noen (altså meg) må gjøre noe med det! ;)

Jeg har sett litt på 3D State sin motor, og den ser ut til å fungere utmerket. Men det kan være mulig at programmet skal selges, og det skal da selges en del for å kunne tjene inn $900 det koster for en "commercial license". Hadde vært nydelig om det var helt gratis, men det skal vel litt til... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe vanskeligere å få OpenGL til å fungere i VB.NET en i vanlig VB, det gjøres nesten helt likt, bortsett fra at du henter DC fra VB.NET ved å kalle

Dim hDC AS IntPtr = IntPtr.Zero
Dim g As System.Drawing.Graphics
Public Sub New()
 g = Me.CreateGraphics()
 hDC = g.GetHDC()
 ' OpenGL Oppsett
End Sub

Protected Overrides Sub Finalize()
 wglMakeCurrent(IntPtr.Zero, IntPtr.Zero)
 wglDeleteContext(glrc)
 g.ReleaseHDC()
 g.Dispose()
End Sub

Hvordan du får til teksturer, får du plundre med.

Lenke til kommentar

Hmmm... :cry:

Object reference not set to an instance of an object.

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

at OpenGLTest.frmMain.tmrLoop_Tick(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\Cadna\Desktop\OpenGLTest\frmMain.vb:line 388

at System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e)

at System.Windows.Forms.Timer.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr idEvent, IntPtr dwTime)

EDIT: Jeg kommenterte ut "def_tex.BindTexture()" så fungerte det. Må testes! Så veldig bra ut!

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...