Moskus Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei! Jeg har et behov for en 3D motor. Jeg skal lage en applikasjon hvor man definerer et rom vha punkter og flater. Dette skal så tegnes opp i et "wireframe" type struktur og vises på skjermen. Men jeg har også lyst på litt mer "fancy" funksjoner, som mulighet til å legge teksturer på flatene, bruke videokortets 3D-aksellerator, effekter, flytte kamera uten for mye kode, kanskje litt stilig lyssetting, etc, etc. I min bransje brukes mye tid på å utvikle programmer som ser helt forferdelige ut, og det er jeg lei av! Noen (altså meg) må gjøre noe med det! Jeg har sett litt på 3D State sin motor, og den ser ut til å fungere utmerket. Men det kan være mulig at programmet skal selges, og det skal da selges en del for å kunne tjene inn $900 det koster for en "commercial license". Hadde vært nydelig om det var helt gratis, men det skal vel litt til... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 OpenGL er gratis, men teksturer er ganske komplisert å implementere med VB Lenke til kommentar
hunters Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Viss du søker på www.planetsourcecode.com så er det mange eksempler der på vb og openGL! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Viss du søker på www.planetsourcecode.com så er det mange eksempler der på vb og openGL! Mulig det, men ikke for VB.net. Lenke til kommentar
hunters Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Viss du søker på www.planetsourcecode.com så er det mange eksempler der på vb og openGL! Mulig det, men ikke for VB.net. Då har du postet feil... .NET språk har en egen kategori! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Viss du søker på www.planetsourcecode.com så er det mange eksempler der på vb og openGL! Mulig det, men ikke for VB.net. Då har du postet feil... Neida! Det går fint det. Jeg må bare huske å spesifisere VB.net... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er ikke noe vanskeligere å få OpenGL til å fungere i VB.NET en i vanlig VB, det gjøres nesten helt likt, bortsett fra at du henter DC fra VB.NET ved å kalle Dim hDC AS IntPtr = IntPtr.Zero Dim g As System.Drawing.Graphics Public Sub New() g = Me.CreateGraphics() hDC = g.GetHDC() ' OpenGL Oppsett End Sub Protected Overrides Sub Finalize() wglMakeCurrent(IntPtr.Zero, IntPtr.Zero) wglDeleteContext(glrc) g.ReleaseHDC() g.Dispose() End Sub Hvordan du får til teksturer, får du plundre med. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Teksturer er ikke viktig i det hele tatt, så det er iallfall en god nyhet for meg. Har du et forslag til en tutorial? EDIT: Har funnet en her, men den er litt begrenset. Men OpenGL ser bra ut! Hva tenker folket om DirectX? Endret 21. september 2005 av moskus Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg skrev en som jeg la ut her Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Hehe! Ja, det stemmer. Sjekker den nå! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hmmm... Object reference not set to an instance of an object. System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at OpenGLTest.frmMain.tmrLoop_Tick(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\Cadna\Desktop\OpenGLTest\frmMain.vb:line 388 at System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e) at System.Windows.Forms.Timer.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr idEvent, IntPtr dwTime) EDIT: Jeg kommenterte ut "def_tex.BindTexture()" så fungerte det. Må testes! Så veldig bra ut! Endret 22. september 2005 av moskus Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hmmm, jeg trodde jeg fjernet det jeg.... Tekstur og vertex buffer klassene er foreløpig veldig teoretisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå