Gå til innhold

Audiocatalyst

tgrude

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å rippe musikk-cd'er til mp3 via dette programmet, men det funker ikke.

For det første så står current cd speed konstant på 1x speed, enda jeg har 40x.

Og det blir ikke noe resultat av det!

Noen andre rippeprogram jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du bruker windows XP eller windows 2000, så funker ikke audiocatalyst...du kan bare rippe analogt..

tror det er folk som har klart å få det til å funke, men jeg har aldri fått det til..

det er likegodt å laste ned musicmatch 7 eller no for å encode mp3'er...

Lenke til kommentar

hvis du bruker windows XP eller windows 2000, så funker ikke audiocatalyst...du kan bare rippe analogt..

tror det er folk som har klart å få det til å funke, men jeg har aldri fått det til..

Lenke til kommentar

AudioCatalyst gir elendig kvalitet på mp3-filer med den innebygde encoderen, bare så det er sagt.

Bruk heller noe annet, som f.eks. CDex slik en annen her foreslo. http://www.cdex.n3.net

Bare pass på å justere bitraten før du setter i gang å rippe. 128K m/ vanlig Stereo koding (istedenfor Joint Stereo) blir ikke bra...selv bruker jeg "--alt-preset standard" fra Quality-lista, og det blir det helt grei kvalitet ut av.

Exact Audio Copy + Lame 3.92 er heller ikke dumt, spesielt anbefalt for de som ikke har "accurate stream" på cd-romen sin.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem, ta ut ledningen som er mellom cdromen og lydkortet... (analog). hørte du på cder med pcen og ikke sterioanlegget?

Quote:

Den 2002-08-13 23:19, MrLee skrev:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...