Gå til innhold

Problemer med SyncMaster913n

linmefar

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at jeg ikke får spille på denne skjermen, jeg får en feilmelding der det står at oppløsningen ikke er optimal, optimal oppløsning er 1280x1024 60Hz.

Det er bare det at det er denne oppløsinngen jeg har på skjermen.

Kan Noen hjelpe meg med dette? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg sitter og studerer den norske og engelske PDF manualen for skjermen, og etter det jeg har forstått er det to variasjoner av denne feilmeldingen "Not Optimum Mode. Recommended mode 1280 x 1024 60Hz".

#1 - Oppløsningen overskrider 1280x1024 75Hz

#2 - Hz overskrider 85Hz i andre oppløsninger

Hvis du har hatt en CRT tidligere, er det meget mulig at 3D kjører på 85Hz i 1280x1024. 3D openGL/D3D og 2D skrivebord kan gjerne være forskjellige i instillinger (som kan være et problem). Sjekk i skjermkort kontroll panelet, sett maksimum Hz i alle oppløsninger til 60 (manualen anbefaler 60Hz på 1280x1024, men den "kan takle" 75Hz).

Hvis du fortsatt har problemer, kan du laste ned PowerStrip og forsøke å sette en maksimum Hz der. PowerStrip vil overstyre eventuelle andre instillinger.

PowerStrip (engelsk)

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne skjermen igår. Kan ikke si jeg er så veldig fornøgd med den. Teksten er veldig uklar. Jeg har prøvd å stille på instillingene på påde skjermen og skjermkortet, men til liten nytte. Ringte forhandleren og de ba meg stille på gamma instillingene på skjermkortet, det hjalp litt men langt fra tilfredstillende.

Er det noen andre der ute som har denne skjermen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan stille den inn, eventuelt programmer jeg kan bruke.

Jeg har et GeForce 6600gt skjermkort hvis det skulle ha noe å si (har oppdatert driverne på både skjermen og skjermkortet)

Er det noen som har erfaring med denne skjermen som kan bekrefte at det er en god skjerm. For sånn den er for meg nå får jeg bare vondt i hodet av å bruke den.

Til trådstarter, jeg har ingen problemer med å spille med den (world of warcraft), men somsagt er teksten veldig uklar.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjører du skjermen på 1280x1024? Skift til 1280x960, da får du 4:3. 1280x1024 er bittelitt høyere/smalere enn 4:3 med det resultat at ting blir litt dratt i høyden. En del LCD-skjermer har dette som "native" oppløsning, det er en annen historie. Men så lenge du har CRT-skjerm bør du ikke bruke 1280x1024. Har forresten en Samsung SyncMaster 957MB, en skjerm jeg er veldig fornøyd med. Har ikke hatt problemer med utydelig skrift eller lignende.

Lenke til kommentar

913n er en LCD skjerm, 1280x1024 i 5:4 blir faktisk riktig på en slik skjerm ettersom den er fysisk annerledes i forhold til standard 4:3 skjermer (skjermflaten er 5:4).

MalvinP, har du forsøkt AUTO knappen på LCD skjermen? I skjermmenyene har du også muligheten til å justere skarphet etc. Sjekk manualen :) Hvis ikke dette hjelper, og du kjører 1280x1024 med 60Hz OG har forsøkt Windows TrueType for å se om dette hjelper...da har du et problem og jeg vil anbefale en LCD skjerm med DVI inngang i framtiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...