Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal på tråløst nett


Anbefalte innlegg

Heisann!

Finnes sikkert hundre og en poster om dette emne fra før, men prøver meg uansett.

Var på Elkjøp i dag å kjøpe en slik Belkin router, og et slikt kort bare av merket Belkin.

 

Jeg koblet meg opp via den bærbare (som har innebygget nettverkskort) og fikk utmerket signal.

Koblet så opp den stasjonære PC'en på rommet vedsiden av, men neida. Signalet var 'Dårlig' og man kom seg ikke inn på www.vg.no engang.

Jeg hentet den bærbare inn på det rommet den stasjonære står på, og den bærbare fikk 'Utmerket' signalforhold.

 

Det er vel Belkin nettverkskortet det er noe gale med?

Var oppom Elkjøp, de mente alt fungerte "fint".

 

Noen tips?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det radiosignal som svirra i lufta mellom ruter og kort. Til sammenligning

kan du se for deg en radio. Du kan holde en liten radio i handa et sted og

snur du deg 180 grader kan du miste signalet helt. Det jeg prøver og si er at

antenne gjemt bak på en PC kansje ikke er helt optimalt. Oftest går det bra, så

prøv å snu litt på antenna. Event. flytte litt på PCen så kansje du får betre

"lytterforhold".

Jeg regner her med at hardware er OK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er tildels store forskjeller i rekkevidde og "kvalitet" på trådløst utstyr..

De som selges på Elkjøp/Lefdal fungerer som regel.. men noe mer enn det kan du ikke forvente. (Jeg har testet ut/prøvd ut en del av kort/utstyr av merkene Topcom og Belkin).

Du får det du betaler for... dessverre.. :)

 

PS.

Ellers er det "Gromit" tar opp viktig å sjekke ut (annet trådløst utstyr).

Type vegg/antall vegger har også mye å si.. F.eks. er armert betong/murvegg noe som stopper signalene effektivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har hatt Topcom router selv. Unnskyld at jeg sier det. men den var no jævla dritt.

Ittno' å unnskylde det..

Kjøpte inn ett par/tre Topcom PCI-kort fra Elkjøp for en tid tilbake.

For å si det sånn:

Jeg er glad for at de kostet under kr.200 pr.stk.. slik at jeg ikke behøver ergre meg for mye over dette.. :p

Lenke til kommentar
Har du andre ting som kjører på 2.4 Ghz i huset?

F.eks blåtann, andre trådløse nettverk på samme kanal i nabolaget eller trådløse videosendere etc.

Har 2.4 GHz videosender.

Som sender parabolsignalet fra første etasjen og opp til andre etasjen.

Jeg vet dette skaper problemer, men koblet ut, og ingenting endret seg.

Men når vi først er inne på det, så forstyrrer internetten videosignalet, og sikkert omvendt.

 

Skal prøve å ommøblere litt nå, flytte selve PC'en og litt slikt.

 

Takk for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uffda... tror du bare kan glemme å ha trådløst video/TV sammen med trådløst nett.

Har prøvd det.. og det var definitivt ikke kompatibelt.

Du kan bytte "channels" for å forsøke å få til begge deler, men jeg fant fort ut at det ikke var mulig i huset vårt..

Samme problemstilling..:

Sende video/TV og nett fra en etasje til en annen..

Resultatet var at det ikke var mulig å få til ett stabilt nett.. Signalstyrken var god nok, men pga. "støyen" i 2.4Ghz båndet (fra video/TV-signal) gjorde router/aksesspunkt og trådløse kort ikke annet enn å forhandle om hastighet..

Konklusjon:

Vekk med trådløst video/TV..dersom dette kjøres med trådløst nett i samme frekvensbånd.

Lenke til kommentar

Heisann.

Lurer på om det er fler som har problemer, eller ikke vansker, med kombinasjon trådløs TV/video sender og trådløst nettverk.

 

Jeg har flyttet på meg og har med både trådløs TV/videosender, trådløst system for å slå av og på belysning, trådløs hodetelefon og skal nå bruke trådløs nettverk/internet for første gang.

Alt dette bruker radiosignaler, jeg regnet med at produktene er laget for å ikke forstyrre annet utstyr med annen funksjon ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...