Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hafslund tungt inn på bredbånd (Fiber i Oslo)

Anbefalte innlegg

Ikke det at jeg ikke unner andre fiber, men har vi hatt en ansvarlig politisk ledelse så hadde heller bredbånd blitt bygd ut til de som ikke har det pr. dato.

My 2cents...

Joda, jeg er enig der.

Problemet er bare det at det er ikke kun politikere som bestemmer her i landet (og heldigvis for det!). Folk driver butikk, og er ute etter å tjene (mer) penger.

Det ligger mye mer penger i det tett befolkede østlandet, enn alle øyene utenfor vestlandskysten vår (bare ett eksempel). Dessuten koster det sikkert bare 1/20 å nå hver mann på østlandet, enn ytterst på vestlandet.

Så for å si det sånn, hvis jeg hadde drevet et firma i den bransjen, og skulle tjent penger, så hadde selvfølgelig fokuset stått på det markedet der de største kronene lå.

My 2 tenths of a dime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke det at jeg ikke unner andre fiber, men har vi hatt en ansvarlig politisk ledelse så hadde heller bredbånd blitt bygd ut til de som ikke har det pr. dato.

Kommersiellt utbyggd så er vel dekningen på bredbånd snart på godt over 90% og man bygger som bare det så hvorfor skulle man la politikere detaljstyre noe som åpenbart greier seg fin uten denslags.

Og mener du virkelig at politikerne skulle nekte ett selskap og bygge ut med sine egne penger i Oslo fordi det finnes noen som ikke kan få ett helt annet sted i landet?!

Lenke til kommentar

Sier bare en ting, SandefjordBredbånd. Da vil en ikke tilbake til telenor, ngt eller annet treg suppe.

Internett går fort begge veier. Bra tv og telefon har de også. Vedsiden av at det ikke koster mye trenger en heller ikke lengre å betale for kobber hos telenor. Alt i alt sparer en ikke bare penger på det, men en får også noe som er milevis før adsl folka. Er kjempefornøyd jeg :)

Andre smarte ting: En trenger ikke noe ekstra router osv hvis en bare har en maskin. En trenger faktisk kun en boks på vegge hvis en ikke har mer en 2 tver, 1 telefon(eller trådløs sentral) samt 1 datamaskin. Det burde jo holde for en liten familie i hvertfall.

For oss andre finnes switcher til tv og internett, samt routere som ikke koster så veldig mye unna 1000 kr.

Til de som ville være politiske:

Synes ikke folk skal se på rask internett som en selvfølge. Bor en i Vestfold, Oslo osv sier det seg jo selv at du er blandt de som blir bygget ut først. Koster lite og mange folk på et sted. Så hvis du skal ha internett som er raskt og alt det andre så får du heller flytte. En kan i hvertfall ikke forlange at jeg skal betale for at en yterst på ei øy skal ha raskt nett.

Endret av msulland
Lenke til kommentar
Det er nettopp der problemet deres ligger hvis de kun skal tilby internett ? (sårri hvis jeg har misforstått) da tror de kommer til å slite.

Den vanlige mannen i gata trenger ikke fiber, utenom hvis selskapet leverer en totalpakke med bredbånd/tv/telefoni.

Hafslund har tengt til å levere bredbånd/tv/telefoni i en pakke. Vet ikke om de kommer til å ha pakker med bare bredbånd og, men det skal de sikkert.

EDIT:

Noe fakta:

De har tengt til å innvistere 75 mill i proskjektet.

Vis jeg har forstått det riktig har de tengt til å koble Alarm tjenesten dems til bredbåndsnettet.

De har tengt til å bygge først i Oslo området. Noe av nettet i sammarbeid med andre.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

EDIT:

Noe fakta:

Hvis det er riktig, så tviler jeg sterkt på at det blir noe av.

Så fremt de 75M ikke var for kun piloten, som da igjen kan virke som overkill :D

Men skal man herme Lyse, så kan man like så godt prøve å å ha samme burnrate som de.

Lenke til kommentar

EDIT:

Noe fakta:

Hvis det er riktig, så tviler jeg sterkt på at det blir noe av.

Så fremt de 75M ikke var for kun piloten, som da igjen kan virke som overkill :D

Men skal man herme Lyse, så kan man like så godt prøve å å ha samme burnrate som de.

Er er PDF filen som faktaen er hentet fra.

Se ca. s. 35-40

http://hugin.info/57/R/1011459/157351.pdf (38MB)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om dette har blitt nevnt noe annet sted. Men det ser ut som at Dataguard skal samarbeide med Hafslund.

Utklipp fra siden deres:

I samarbeid med Hafslund Tokom AS tilbyr vi fiberoptisk Internett aksess til sameier, borettslag og boligselskaper i Oslo området.

Fremtidens løsninger

”Triple Play” er populærbetegnelsen på et komplett kommunikasjonstilbud som omfatter TV, internett og telefoni levert over én og samme kabel. Dette vil innebærer nye og spennende muligheter for valgfrihet av TV-kanaler, video på bestilling og superraskt bredbånd med mer. Med fiber til hjemmet vil f.eks hastigheter over 10 Mbit/s bli tilbudt til priser som kan konkurrere med prisen på ADSL-løsninger.

Vi har i utgangspunktet 3 bredbåndsprodukter til de som ønsker å benytte seg av dette tilbudet:

Fiber hjem Hastighet Pris pr.mnd. Etablering

ØKONOMI 1 000 / 1 000 299,- GRATIS

FAMILIE 10 000 / 10 000 399,- GRATIS

PROFF 100 000 / 100 000 799,- GRATIS

Link: http://www.dataguard.no/?page=227&show=347&keep=259

Endret av elitoo
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...