agvg Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Energiselskapet Hafslund viser muskler med sin erklærte målsetting om å levere fiberbasert bredbånd til innbyggerne rundt Oslo-fjorden. Det første året er målet 50.000 kunder. Det hele starter med en pilot på Kjelsås i Oslo. Klippet fra: http://www.teleavisen.no/default.asp?page=1&article=16151 Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Utrolig spennende greier Kanskje det også får de andre aktørene til å røre på seg? Men jeg er virkelig spent på om de kommer så raskt i gang som lovet. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det er komplett umulig! 50.000 nedgravde kabler første året? Hehe, noen får mye å gjøre da Men, uansett tidsperspektiv- fint med mer fiber! [misunnelig]Desverre tror jeg ikke de planlegger å grave helt til Tønsberg[/misunnelig] Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) men i lyse skal starte og legge i tønsberg snart :=) Endret 15. september 2005 av ranvik Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 men i lyse skal starte og legge i tønsberg snart :=) [håper]Hvor har du dette fra?[/håper] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Det er komplett umulig! 50.000 nedgravde kabler første året? Hehe, noen får mye å gjøre da Men, uansett tidsperspektiv- fint med mer fiber! Tenker han mener bindende bestillinger på innstallasjon, Lyse driver også og teller på denne måten. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hafslund skal vel bruke Lyse sin modell slik andre har gjort.. Eller er jeg helt på jordet her? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Merker ikke at noen kan være negative til dette. Jeg personlig er sjeleglad hver gang jeg hører om ISP'er som leverer fiber med privatpersoner som hovedmål, uansett hvor i landet de driver på. Det gjør det mye lettere for andre å henge på, samt mer salg av fiberutstyret betyr lavere priser som igjen betyr at flere har lettere for å henge seg på! Hurra for utskifting av det gamle kobbernettet til telenor! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Hafslund skal vel bruke Lyse sin modell slik andre har gjort.. Nei, de ser ikke ut til og gjøre det. De vil kun levere nett og så står andre fritt til og levere innhold. Om dette er en god måte er jo diskutabelt da det er innholdet som selger linjene. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 men i lyse skal starte og legge i tønsberg snart :=) [håper]Hvor har du dette fra?[/håper] De skal det Jeg kjenner personen som er prosjektleder for utbygging av Lyses modell i tønsberg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 50.000 kunder er litt drøyt. Kan muligens være 50.000 potensiell kunder, at legger kabler som kan nå så mange. men at de skal klare å få 10 prosent av hele oslos befolkning til å anskaffe seg bredbånd fra hafslund høres helt utenkelig. Tror telenor har omtrent 70 prosent av markedet idag. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ikke det at jeg ikke unner andre fiber, men har vi hatt en ansvarlig politisk ledelse så hadde heller bredbånd blitt bygd ut til de som ikke har det pr. dato. My 2cents... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Så er det bare å håpe at de har studert hvordan Bredbåndsfabrikken gjorde det, så de ikke gjør noe av det samme. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Bor i nærheten av kjellsås. Kanskje det blir fiber til julaften? Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det er komplett umulig! 50.000 nedgravde kabler første året? Hehe, noen får mye å gjøre da Men, uansett tidsperspektiv- fint med mer fiber! [misunnelig]Desverre tror jeg ikke de planlegger å grave helt til Tønsberg[/misunnelig] Det ligger utrolig mye mørk fiber nedgravd i Oslo. Spørsmålet er bare hvordan de praktisk vil gjøre "last mile"-biten... og her finnes det mange muligheter, alt fra å tilknytte borettslag/store blokker først til dugnad ala Kvinnherrad/Lyse etc etc. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Tror telenor har omtrent 70 prosent av markedet idag. Jo, men f.eks ADSL er jo ingenting sammenlignet med fiber så det skulle ikke være særlig vanskelig og kapre disse kundene. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tror telenor har omtrent 70 prosent av markedet idag. Jo, men f.eks ADSL er jo ingenting sammenlignet med fiber så det skulle ikke være særlig vanskelig og kapre disse kundene. Problemet er jo at Ola Nordmann er fornøyd med det han allerede har idag, så hvis de skal ta over markedet så må de lage tilbud som kan konkurere med Telenor prismessig og lage noen supertilbud for de som ønsker mer enn 500kbps Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Det er nettopp der problemet deres ligger hvis de kun skal tilby internett ? (sårri hvis jeg har misforstått) da tror de kommer til å slite. Den vanlige mannen i gata trenger ikke fiber, utenom hvis selskapet leverer en totalpakke med bredbånd/tv/telefoni. Endret 16. september 2005 av mars001 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Problemet er jo at Ola Nordmann er fornøyd med det han allerede har idag, så hvis de skal ta over markedet så må de lage tilbud som kan konkurere med Telenor prismessig og lage noen supertilbud for de som ønsker mer enn 500kbps Tja, ser ikke ut som de er så veldig fornøyd. Det er hverfall ikke særlig vanskelig og selge inn lyse sin modell så folk sitter ikke igjen på ADSL der de kan få dette. Men de må ha innhold og tilby. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hmmm, sitter å vurderer om jeg bor rundt oslofjorden Men jeg bor vel midt i sentrum. Men det er også rundt oslofjorden Jaja, alltid lov å håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå