Gå til innhold

vanskelig å bytte cpu på bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, det er like enkelt som å bygge lego.

Man kjøper en ny cpu (med samme sokkel som hovedkortet ditt støtter.

Plukker ut den gamle og setter inn den nye.

Det "vanskelige"kan være at du har en spesiell kjøleløsning,men man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut av det. Bare åpne dekselet og pirk litt.

Kan være lurt å få kjøpt seg en ortnli kjølepasta sammen med cpuen.

Lenke til kommentar
Nope, det er like enkelt som å bygge lego.

Man kjøper en ny cpu (med samme sokkel som hovedkortet ditt støtter.

Plukker ut den gamle og setter inn den nye.

Det "vanskelige"kan være at du har en spesiell kjøleløsning,men man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut av det. Bare åpne dekselet og pirk litt.

Kan være lurt å få kjøpt seg en ortnli kjølepasta sammen med cpuen.

Ikke bestandig like lett å skru på bærebare PC'r,mange modeller kan være et hel**** å skru på,så hvis du ikke har gjort dette før,er det best å overlate det til folk som vet hva de gjør :-) Husk også på at evt. garanti forsvinner i det øyeblikket du åpner maskinen....

Lenke til kommentar

det har jeg ikke hørt om.. hvis et ikke er ett klistremerke om sier "warranty will void if removed" så skal det gå bra.. best å skjekke for å være sikker da, men..

Har bare skrudd på to laptopper og begge var ganske greie. Sedte 1559'en min på rep for ett par uker siden og da hadde jeg skrudd ut både ram, harddisk og cpu for å skjekke hva som kunne føre til at den ikke posta. Hadde likevel full garanti og fkk den reparert, men det varierer sikkert fra sjappe til sjappe.

Edit: Uansett så er garanti bare ett tullete begrep som nesten bare garanterer deg rettigheter du uasett har gjennom kjøpsloven. Hvis man ikke har gjort noe som skal skade komponentene er varen defekt/mangelfull og kan kreves reparert(gratis+porto) av leverandør.

Endret av rhemal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...