Gå til innhold

HK, CPU, Minne - Oppgradering

Anbefalte innlegg

Hey!

Nå lever min gamle pc på sine siste dager, så jeg MÅ få tak i noe nytt. Fordi jeg ikke har så altfor mye penger å bruke akkurat nå, ønsker jeg å kjøpe noen få deler nå, og resten senere (grafikkort hvis mulig?!?)... Mus, tastatur, kabinett osv. trengs ikke, da jeg vil benytte det jeg allerede har. Jeg har et gammelt geforce ti4400 fra før... Skal seff ha noe grommere senere, men som sagt har jeg ikke økonomi til det akkurat nå... :no:

Oppsettet jeg har tenkt meg ut ser noe slikt ut:

(NB!! Jeg tar imot innvendinger om oppsettet med stor glede!)

Hovedkort: ASUS A8N-SLI Premium

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"

RAM: OCZ 1024MB Premier Dual Channel (Ukens Tilbud)

Prisen på dette hvis jeg handler alt hos netshop blir 4795,-

(Da kan jeg hente på lageret i oslo, og slipper frakt ;) )

Noen hundrelapper +/- er greit hvis dere mener jeg bør ha noen andre komponenter.

Så er det store spørsmålet:

Er dette et greit oppsett, og må jeg kjøpe grafikkort eller fungerer det gamle?

Mangler jeg noe som ikke følger med? (Vifte, etc...)?

På forhånd TUSEN TAKK :thumbup:

Mvh Desi

Endret av Desi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du ikke skal ha ekstra vifte til CPU'en, så pass på at du kjøper boxed cpu, da får du vifte med.

Visst du skal kjøre det skjermkortet du har nå, på det oppsettet du har satt opp, må du være klar over at det blir en stor flaskehals..

Hvor stor PSU har du?

Ellers tror jeg de så greit ut :thumbup:

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Okey, takker for svar!

Skjermkortet er AGP... damn!! Uff...! :thumbdown:

Jaja, det fins ikke noe mulighet for at hovedkortet har noe innebygd grafikk? Hvis ikke, noe billig grafikkort dere anbefaler som midlertidig?

Edit: Er det noe minste krav på PSU iforhold til dette oppsettet? Må få sjekket hva slags jeg har...

Endret av Desi
Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal gjøre det... men hvordan er ytelsen på en overklokket 3000+ venice mot en 3700+ san diego? :hmm:

Den var iallefall mye billigere!

Er ikke helt stø på dette med overklokking heller, men det skal vel ikke være så vansklig? Har tenkt å anskaffe vannkjøling også ved senere anledning, så overklokking bør jo gå greit da, hvis ikke det er så trygt med boxed?!?

Må takke igjen for svar! Er ikke så flink med dette, så alt hjelper :yes:

Lenke til kommentar

2GB minne? Hmm... Det er vel kanskje smart å kjøpe det når man først skal kjøpe såpass dyre minne? Er det stor forskjell mellom disse to?

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

OCZ 2048MB Dual Channel Value series

Blir litt usikker nå, noen som kan komme med noen formeninger om hva jeg bør kjøpe?

Og tilbake til prosessoren, en AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED funker vel ganske bra hvis man får overklokka den litt? Trenger litt hjelp til å se forhold til pris/ytelse...

EDIT: Er det mulig å kjøpe f.eks PC4000, eller er det kun PC3200 som fungerer med dette hovedkortet? Og er det noe ytelseforskjell?

Endret av Desi
Lenke til kommentar

På prisguiden ser jeg at et nytt HK, ASUS A8N32-SLI Premium, er på vei... Noen som vet når?

Tror jeg går for dyrt minne m overklokkings muligheter og en 3000+ venice. Kan heller bytte CPU seinere...

Takker for all hjelp hitill! :)

Edit: jeg vet jeg ikke klarer å følge mitt eget budsjett, men får lyst på bedre ting hele tiden :whistle: ... hehe

Tror jeg skal klare å få tak i de pengene jeg mangler :cool:

Endret av Desi
Lenke til kommentar

Det var jo ganske billig, og da slipper jeg jo grafikkort problemet mitt...

Tvilen blir bare sterkere og sterke... hehe! Ikke lett dette her nei

Edit: Detter er kanskje et dumt spm, men jeg må nesten vite det...

Det jeg ser på nå er et 64bits system, right? Betyr det at programmer som er 32bits ikke fungerer? Og må jeg kjøpe win xp 64 da?

Endret av Desi
Lenke til kommentar

Hva med dette oppsetet?

oppsett fra shg.no

320991 AMD Athlon64, 3000+, S939, Bulk, Venice 1.023,00 1.023,00 320879 ThermalTake Cooler, Big Typhoon 312,00 312,00

350852 G.Skill F1 DDR400, 2x512MB - 2-2-2-5 GH 1.462,00 1.462,00 3100131 Abit Fatal1ty AN8 SLI, nForce4 SLI, S939 1.619,00 1.619,00

Totalt: 4.416,00

Da kan også kjøpe et billig skjermkort og ha midlertidlig ;)

hva med feks

340883 Asus EN6200GE/TD/128MB, nVidia GeForce 6200, PCI-Express, 128MB DDR, TV-Out, DVI, Retail 700

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...