Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lagre brukernavn/passord for alle sider på nettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. hvis jeg har forstått deg riktig så lurer du på om det finnes programmer som kan snappe opp passord på et nettverk. Jepp, slike programmer finnes. Ved så sniffe på et nettverk kan du snappe opp alle passord som sendes i klartekst og litt mer avanserte sniffere kan til og med "filtrere" ut interessante data automatisk, selv fra et nettverk som er switcha.

Derfor gjør du lurt i å bruke kryptering og sikker oppkoblig (https) på de sidene som tillater det. Eller enda bedre, ha venner som er til å stole på og som man vet at ikke finner på slikt tull ;)

Cain er nok ikke det du er ute etter, da det programmet går ut på å brute-force (prøve et stort antall kombinasjoner) et passord mot f.eks. en webside.

Lenke til kommentar
Hei..

Husker en kompis sa noe til meg at det fantes et program som lagret alle brukernavn og passord til alle internettsidene på nettverket.

Altså, noe slikt;

http://www.db.no/blink - brukernavn - passord

Er dette mulig?

Skyt meg om jeg tar feil nå, men Cain? Kan han ha sagt det?

På forhånd takk! ;)

ikke får å håne, være ekkel eller noe som helst!

MEN en ting som undret meg....

kan du ikke bare spørre han kompisen din som sa det? hvis han sier det finnes...

...

men når du engang har spurt...

mener du et program som sniffer opp og lager en liste over alle sider som noen på nettverket logger seg inn på å hva slags brukernavn og passord som ble brukt?

slik at hvis 10 av kompisene logget seg på f.eks blink som du referer til får du automatisk en liste med alle dems bnavn og passord?

et slikt program hørtes ikke noe serlig snillt ut.. :whistle:

Lenke til kommentar
Hei..

Husker en kompis sa noe til meg at det fantes et program som lagret alle brukernavn og passord til alle internettsidene på nettverket.

Altså, noe slikt;

http://www.db.no/blink - brukernavn - passord

Er dette mulig?

Skyt meg om jeg tar feil nå, men Cain? Kan han ha sagt det?

På forhånd takk! ;)

ikke får å håne, være ekkel eller noe som helst!

MEN en ting som undret meg....

kan du ikke bare spørre han kompisen din som sa det? hvis han sier det finnes...

...

men når du engang har spurt...

mener du et program som sniffer opp og lager en liste over alle sider som noen på nettverket logger seg inn på å hva slags brukernavn og passord som ble brukt?

slik at hvis 10 av kompisene logget seg på f.eks blink som du referer til får du automatisk en liste med alle dems bnavn og passord?

et slikt program hørtes ikke noe serlig snillt ut.. :whistle:

Hehe, jeg er ikke snill! ;)

Ja, var det jeg mente.

Men jeg skal spør han, men han er på fiskebåt og jobber nå da, er ikke tilbake før om åtte uker, var derfor jeg spurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...