olefiver Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Nå er det vel slik at SLI støtter maks to grafikkbrikker. Derfor tror jeg ikke du får ønsket ditt oppfylt. Jeg sa ingenting om at grafikkbrikkene var i SLI Meeeen særiøst. Sjansen for at en ikke sparer nevneverdig på å kjøpe dette, eller liknende kort, i forhold til å kjøpe to separate kort er heller liten enn stor. Det er faktiskt godt mulig at dette kortet kan komme til å koste mer enn noen sammenlignbare dualkort SLI oppsett, pga økte produksjonsutgifter f.eks. Dessuten har jeg fortsatt mine tvil om SLI, og Crossfire, er liv laga. Dobbel kort løsninger bør klare to ulike kort. (jaja crossfire) Jeg trur å separere grafikken fra fysikken vil være vinneroppskriften. Dedikerte løsninger vil alltid klare jobben bedre enn generelle: CPU tar AI, GPU tar... ja, Grafikken, og fysikkprosessoren(FPU?) tar fysikklovene. På den måten vil en kunne få verdner som er totalt manipulerbare. Spillet sier til cpu at der er et bord, gpu får oppgaven i å tegne det og fpu får oppgaven i å få bordet til å reagere på omgivelsene og omvendt. cpu binder det hele sammen. kill( OT ); Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg trodde litt av poenget med SLI var at man kunne nyeegjøre seg av alle PCIe kanalene i to spor. Hva skjer med båndbredden nå som alt legges på et kort? Blir ikke dette en dårligere løsning ytelsesmessig?På den annen side virker dette mer gjennomtenkt enn to-kort løsningen som man finner idag. Håper dette er 'fremtiden' så vi slipper fullt kabinett. Det er vel bare et tidspørsmål på når multikjerne GPU'er kommer.. De fleste SLI-varianter halverer båndbredden til 8x når du bruker begge (untatt de aller nyeste kortene), så båndbredden blir den samme (uansett er vel 16x for et slikt kort antaklig mer enn nok). AtW Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Noen som vet hvor mange Mb/s 16X er? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) PCI-express 16x tror jeg er 4,0 GByte/s hver vei samtidig. (skal sjekke det nå) Edit: Ja, det stemmer Se side 8 i denne PDF'en (NB. 4 MB) Endret 15. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Var det ikke snakk om gen 2 SLI for ikke så lenge siden? Som bruker PCIe, noe for å ta vek pusten fra crossfire i PR krigen som kjempes for harde livet mellom de to kjempene. Eks noe som kan ta og støtte litt flere enn 2 GPUer. Det skal vel ikke være noe som gjør det umulig. Da kan jo det kortet kjøre med et annet kort i SLI. Nvidia vil vel kanskje vente med å lansere noe sånt før de kan produsere noe sånt godt nok. Bare teorier men det høres jo ikke så rart ut, eller hur? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 jeg gleder meg til den dagen skjermkortene er så store i bredde at jeg ikke får igjen side-døra i kabinettet mitt. da skal jeg le med gal og sprø latter :!: Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ohhh, dual MachII kjøler på den der! MHM, digg ikke sant men da snakker vi for om 18k her da.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 vil det bli mulig å kjøre 2 stk 7800 gt dual i sli? Det må jo yte no "djevelsk" Yndkyld mitt språkbruk Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Var det ikke snakk om gen 2 SLI for ikke så lenge siden? Som bruker PCIe Bruker vel strengt tatt PCIe nå også. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg trodde litt av poenget med SLI var at man kunne nyeegjøre seg av alle PCIe kanalene i to spor. Hva skjer med båndbredden nå som alt legges på et kort? Blir ikke dette en dårligere løsning ytelsesmessig?På den annen side virker dette mer gjennomtenkt enn to-kort løsningen som man finner idag. Håper dette er 'fremtiden' så vi slipper fullt kabinett. Det er vel bare et tidspørsmål på når multikjerne GPU'er kommer.. De fleste SLI-varianter halverer båndbredden til 8x når du bruker begge (untatt de aller nyeste kortene), så båndbredden blir den samme (uansett er vel 16x for et slikt kort antaklig mer enn nok). AtW Dette er et hovedkort med en oppdatert versjon av chipsettet, så en kan få 16x på begge skjermkortene ved SLI: ASUS A8N32-SLI Premium ot: Klikka_bZerk Skrevet 15/09/2005 : 21:54 vil det bli mulig å kjøre 2 stk 7800 gt dual i sli? Det må jo yte no "djevelsk" Yndkyld mitt språkbruk Skjønner go Skjønner godt at man får 700 post på 3 måneder når man ikke leser hele tråden før en poster! Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jah ..hadde dette kortet funket i sli så hadde det jo vert ne "revelusjon" fire kjerner som jobber med smee bildet...men nej....sli teknologien blir vist brukt allerede med at de to kjernene sammarbeider på samme kort...men dog trur dette kortet blir mindre enn 2 stk vanelige i sli og ytelsen den samme...hørte jeg noe om minne godkjent for 1600mhz? overklokking tjohei:) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg trodde litt av poenget med SLI var at man kunne nyeegjøre seg av alle PCIe kanalene i to spor. Hva skjer med båndbredden nå som alt legges på et kort? Blir ikke dette en dårligere løsning ytelsesmessig?På den annen side virker dette mer gjennomtenkt enn to-kort løsningen som man finner idag. Håper dette er 'fremtiden' så vi slipper fullt kabinett. Det er vel bare et tidspørsmål på når multikjerne GPU'er kommer.. De fleste SLI-varianter halverer båndbredden til 8x når du bruker begge (untatt de aller nyeste kortene), så båndbredden blir den samme (uansett er vel 16x for et slikt kort antaklig mer enn nok). AtW Dette er et hovedkort med en oppdatert versjon av chipsettet, så en kan få 16x på begge skjermkortene ved SLI: ASUS A8N32-SLI Premium ot: Klikka_bZerk Skrevet 15/09/2005 : 21:54 vil det bli mulig å kjøre 2 stk 7800 gt dual i sli? Det må jo yte no "djevelsk" Yndkyld mitt språkbruk Skjønner go Skjønner godt at man får 700 post på 3 måneder når man ikke leser hele tråden før en poster! ups Var litt trøtt i går kveld, leste vist ikke side 2 Se bare på profilen min, mesteparten av inlegene er i casemod kategorien, og der er alle trådene lest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå