Penneknekt Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg sitter på en PC som er rundt 2 år gammel. Nå har jeg lyst til å oppgradere skjermkortet. Per i dag har jeg et helt streit GeForce FX5200, men har lyst på et 6600GT . (Hovedkortet mitt støtter ikke PCI-Express, så det må i så fall bli AGP-versjonen) -------------------------------------------- Øvrige spesifikasjoner på PC Prosessor: Intel Pentium 4 2.67 GHz Minne: 1024 (2x512) MB DDR-RAM (PC2700, 333 MHz) Harddisk: 120 GB ATA-100 Jeg har såvidt jeg ved ingen andre komponenter som drar noe særlig strøm. Lydkortet er integrert i hovedkortet, nettverkskortet også. En DVD-ROM og en CD-brenner kommer i tillegg. Detaljene til skjermkortet Link -------------------------------------------- Problemet er at jeg blir skremt av kommentarer som dette: Sikkert et kjempeknall kort det her, men Chieftec 360W PSU'en min klarer ikke å levere nok strøm! Så kortets ytelser har automatisk blitt kraftig redusert:( Nå er det tilsvarende Ti4200 GF4, som jeg byttet det ut med.. Så tenk på det før du kjøper! Spørsmålet mitt er derfor: Trenger jeg ekstra stømforsyning, en såkalt PSU, for at 6600GT-kortet skal yte maksimalt? Eller kan jeg klare meg med det jeg har i dag? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du sier ingenting om hvor mye W den PSUn du har i dag er på så det er litt vanskelig og si. men vis du sitter på en 350W forsynig i dag av grei kvalitett så kan jeg ikke se noe behov for utbedringer Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 (endret) For å være helt ærlig så vet jeg ikke. Jeg har PC'en koplet til strømnettet (230V), men det står ikke noe om effekt noe sted. Hvor kan jeg sjekke dette? BIOS? Inntil i dag har jeg aldri tidligere hørt om folk som har ekstra strømforsyning til PC'ene sine. Men jeg følger jo ikke så veldig godt med heller. Edit: Fant ikke noe i BIOS. Sikkert mange som ler av meg nå :!: Burde det ikke stå på kabinettet? Endret 15. september 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det med ekstra strømforsyning er bare tull for en vanelig bruker! men det kan hende du burde bytte den du har sittende i maskinen selv om jeg tviler på at det vil være nødvendig før du vurderer grøvre oppdateringer. det skal site et klistre merke utenpå PSU`n din inne i kabinettet! Les denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå