UAM Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Legger merke til at de aldri dukker opp under søk i prisguiden. Er det en forklaring på det? Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 dette er kanskje fordi de ikke vil betale for å komme opp, de som kommer betaler en sum pr klikk tror jeg. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det kan også være at butikkløsningen deres ikke klarer å eksportere til det formatet prisguiden klarer å importere. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Greit nok med spekulasjoner, men spekulere kan jeg gjøre selv. Noen svar fra HW hadde vært best. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Eg representerer ikkje Hw.no, men det INzane_1 skriver er korrekt. For at butikkane skal få lov til å ha varer i prisguiden så må dei betale 1 kr per klikk. Finnes andre tråder om dette, der hw.no sikkert har svart om du ikkje stoler på meg Edit: Link: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=367154&hl= Endret 15. september 2005 av zeph Lenke til kommentar
UAM Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Grei nok teori det, er egentlig ikke så viktig, bare et apropos. Skulle vel egentlig tro at med 25,- i ekspedisjonsgebyr skulle de ha råd til å sette seg opp i prisguiden. Men det er en annen diskusjon som kan taes et annet sted......... Over og ut! Lenke til kommentar
amund Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei, vi har lenge håpet å få med Microplex i prisguiden, men problemet har vært at de ikke har hatt systemer for eksportering av priser. Det er overhodet ikke snakk om "svartelisting" for de som tror det.. Mvh, Amund Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 HVorfor har ikke de det, men alle andre har det? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 HVorfor har ikke de det, men alle andre har det? Er neppe kun det som er "problemet" her. Som tidligere nevnt koster det penger å være med, og ikke alle er villig til å punge ut for det. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 HVorfor har ikke de det, men alle andre har det? Er neppe kun det som er "problemet" her. Som tidligere nevnt koster det penger å være med, og ikke alle er villig til å punge ut for det. Hvis det er det med penger ser jeg ikke helt problemet, det er jo til deres eget beste at de er med i Prisguiden da.. Hvis et av produktene deres er billigst, noe de ofte er, så kan jo de tjene mange ganger mer enn den ene krona det koster og trykke på linken. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvis det er det med penger ser jeg ikke helt problemet, det er jo til deres eget beste at de er med i Prisguiden da.. Hvis et av produktene deres er billigst, noe de ofte er, så kan jo de tjene mange ganger mer enn den ene krona det koster og trykke på linken. Du har ett meget godt poeng her, og jeg deler ditt syn, men det er ikke opp til oss å spekulere i det. De har nok tatt sine valg vil jeg tro. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 svaret står jo lenger oppe.... men problemet har vært at de ikke har hatt systemer for eksportering av priser. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Rein spekulasjon frå ein systemutvikler: Problemet kan jo vere at det vil koste meir enn det smaker å få websystemet til å ha eksport av varelager/priser til prisguiden. Dermed er det ikkje den krona som er bøygen men ein større modifisering/ fornying av websystemet som problemet. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 svaret står jo lenger oppe.... men problemet har vært at de ikke har hatt systemer for eksportering av priser. Og det koster jo å lage et system for å eksportere data til det formatet som hw.no skal ha. Så kan man jo spekulere om systemet til Microplex... - ikke lar seg endre slik at de kan eksportere data til et spesielt format. - ikke blir endret fordi leverandøren av systemet tar seg for godt betalt for å implementere formatet til hw.no. - etter en totalvurdering av kostnytte er blitt satt på vent til neste versjon av systemet. Det er jo litt trist at de ikke er med, Lian Li kabinettene deres er jo råkuul. Har selv kjøpt meg et slikt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Eksporteringen av priser burte ikke være noe problem for Microplex. Prisene deres endrer seg jo aldri, de svinger i hvertfall ikke slik som komplett, netshop osv gjør. Så det hadde bare vært å få puttet inn varene en gang, så oppdatere en sjelden gang da mange varer har fått ny pris. Men det med en krone klikket kan fort bli dyrt. For jeg tipper de færreste som klikker seg inn, kanskje en av 1000 klikk som resulterer i kjøp. Det er nok utrolig mange som kun kikker og drømmer, og vil lese mer om varen i selve butikken. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja, de taper nok endel penger på folk som klikker uten å kjøpe. Selv er jeg ofte skyldig, da det alt for ofte ikke er nok informasjon om et produkt i prisguiden. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Etter kva eg har høyrt (blant anna to gonger frå microplex-ansette) så skal dei over på nytt websjappesystem, samt gjere det mogleg for oss å betale på forskot med visa.. Problemet er at ting tar tid.. Det veit eg alt om.. Lenke til kommentar
amund Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Microplex planla å oppgradere netthandelssystem for en stund siden, men så vidt jeg vet har ting tatt lenger tid enn planlagt. I IT-verdenen er dette et kjent fenomen, og i de fleste tilfeller er det enormt mye arbeid å endre på systemer som er en så vesentlig del av den daglige driften som en e-handelsløsning. Microplex har et spennende vareutvalg som vi gjerne skulle hatt priser på i vår prisguide. Så får vi bare håpe det er mulig å få til en prislisteeksport om ikke så lenge. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Da er alle mine spekulasjoner stedt til hvile! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå