CrackaBoi Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Jeg har en gammel PC med et i440BX hovedkort på. Jeg kobler til en harddisk og det eneste som skjer er at den under POST sier "Detecting IDE Drives" og kommer aldri videre. Hvis jeg starter maskinen uten harddisk går det fint. Hva kan det skyldes? Jeg har sjekket alle ledninger, prøvd med disken som master og cable select, forskjellig IDE-kabler... Hva kan det være? Alle tips tas vel imot. Takker Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Når du går inn i BIOS, finner den disken der? Om du trykker for å droppe testen, finner den disken da? Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Ja den oppdages i BIOS som uten problem. Men det er ingen mulighet for å skippe HDD testen... takk Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Har hatt lignende problem. Prøv å ta ut alle andre IDE devicer, alle IDE kabler frakobles. Restart. Går det ikke nå, så gå inn i CMOS, detect disken, funker ingenting så veit jeg ikke riktig.... Skru av, maskinen default CMOS og skru på kan kanskje funke. Disken min hadde Bad-sectors, Under POST(power-on-self-test), laget disken stygge lyder. Kjørte DFT(drive fitness tool) fra IBM, der den hadde en god del ERRORs. Det gikk seg til. Jeg kjørte repareringsprogrammet i DFT, slettet og opprettet nye partisjoner, og formaterte. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Oppdater BIOS og prøv også evt. et diskmanager program. Finnes antagelig på HD-produsentens hjemmesider. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 viss disken er over 30gb så har eg merka at det problem på intel 440bx hovudkort, hjelper ikkje å oppdater bios. på noen hovudkort så får du utnytta 30gb av disken på andre så vil ikkje maskina godta disken Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Prøv å fjern jumperen på HD. Da tror jeg den skal være innstilt til single or Master. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Tror nok Borf har rett desverre. Da blir det nytt HK. Noen som har et Slot 1 kort til salgs eller? takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå