A.Dent Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hvilken antennekabel kan jeg bruke på min Linksys wrt54gs? Jeg skal kople min linksys til en utendørsantenne med N-kontakt, evt rp-sma kontakt. (det fulgte med en overgangskabel) Finner ikke noen som passer! Og hvis jeg kjøper en overgang så blir vel signalet svekket... Er det mulig å lage en slik kabel selv? f.eks. kjøpe delene på elfa? I så fall hvilke deler trenger jeg? Tror linksys'en har en rp-tnc han kontakt: og da trenger jeg vel en med en rp-tnc hun-kontakt: Kan jeg bruke vanlig coax kabel, eller må jeg kjøpe annen type? Har søkt og lett, men ikke funnet.... Takk for svar Endret 15. september 2005 av A.Dent Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tror linksys'en har en rp-tnc han kontakt: ...som heter RP-TNC hunn :-) og da trenger jeg vel en med en rp-tnc hun-kontakt: ...som heter RP-TNC hann :-) Kan jeg bruke vanlig coax kabel, eller må jeg kjøpe annen type? Hvis du med "vanlig" coax mener low-grade produkter som RG-58 vil jeg sterkt fraråde det. Tapet i en slik ved 2.4 GHz er enormt sammenlignet med skikkelig kabel som LMR-195 eller enda mye bedre: LMR-400. Hvis du har tang og litt peiling kan du lage kabelen selv. Hvis ikke er det mye bedre å kjøpe ferdig. En slik er nøyaktig det du trenger. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Jeg blir ikke klok på dette, trodde en han-kontakt var den med pin i (derav han) og hun-kontakt var den med hull til å sette pin'en i men jeg ser at de uttrykkene brukes om hverandre. Hvor får jeg kjøpt LMR-400 kabel da?? Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det som bestemmer kjønnet på pluggene er ikke hvorvidt det er pinne eller hylse i senter, men om det er utvendige eller innvendige gjenger på konnektorene. Altså: En RP-TNC Male er akkurat lik en TNC Male (hvis det finnes!) (med innvendige gjenger), med unntak av at den har hylse i senter istedet for pinne. Tilsvarende for SMA. Jeg har kjøpt LMR-400 fra www.fab-corp.com i Florida. Her på berget vet jeg at ihvertfall Data Equipment har tilsvarende men de selger bare til forhandlere. Hvis du ikke skal kjøre lange coax-strekk trenger du ikke så bra kabel, da holder det med 195- eller 240-serie. Vil anbefale deg å kjøpe en ferdig, feks en slik jeg linka til. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Takk skal du ha Får se hva jeg gjør, trenger en ca 8 m lang kabel. Får lete litt rundt og se hva jeg finner Lenke til kommentar
spinpoint Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Tror ikke du bør satse på å kjøre med en 8meter lang antenne kabel! Du kommer til å tape nesten all signalstyrke på dette. Jeg driver selv et ganske så stort trådløst nettverk her jeg bor så jeg vet hva jeg snakker om Det du kan gjøre er at du kjøper deg en plastboks og setter boksen ute på veggen sammen med antennen. For å så kjøre strøm via TP kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå