Gå til innhold

en slags counter, ifra en dato

Anbefalte innlegg

Har laget meg en hjemmeside, begynner å bli fornøyd med den til nå. Men jeg vil legge inn en "teller/klokke" som teller hvor lenge siden har vært oppe.

Siden ble lagt ut den 10. Mai, kl 22:04 om jeg ikke husker feil. Så det jeg ville ha er da en klokke som teller antall timer siden har vært på nett, og som vil forsette å telle videre i neste mnd/årene...

Programmet jeg har brukt nå er så enkelt som Frontpage, vanlig HTML så jeg håper det finnes håp om å klare det via frontpage programmet.

Så er det noen som vil lage en HTML kode til meg som gjør jobben? (teller ifra den 10. mai, kl 22:04?) Hadde vært fint om noen kunne ha fikset det om det går.

Takk for hjelpen :yes:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare bruke PHP? ;) Dette er riktignok ikke "vanlig HTML", men den gjør jobben en million ganger bedre. Minst.

Vil tro du kan bruke denne funksjonen. Den gir deg tida fila ble modifisert i UNIX-timestamp. Så bruker vi en annen funksjon, date, til å konvertere dette til et mer allment forstått format. :)

I praksis klistrer du bare inn koden nedenfor, gjør om navnet på fila fra *.htm/*.html til .php.

<?php
$filename = $_SERVER['PHP_SELF'];
echo "$filename was last modified: " . date ("F d Y H:i:s.", filemtime($filename));
?>

Merk at du må bruke en server med støtte for PHP for å bruke denne metoden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...