_tHokA_ Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Har laget meg en hjemmeside, begynner å bli fornøyd med den til nå. Men jeg vil legge inn en "teller/klokke" som teller hvor lenge siden har vært oppe. Siden ble lagt ut den 10. Mai, kl 22:04 om jeg ikke husker feil. Så det jeg ville ha er da en klokke som teller antall timer siden har vært på nett, og som vil forsette å telle videre i neste mnd/årene... Programmet jeg har brukt nå er så enkelt som Frontpage, vanlig HTML så jeg håper det finnes håp om å klare det via frontpage programmet. Så er det noen som vil lage en HTML kode til meg som gjør jobben? (teller ifra den 10. mai, kl 22:04?) Hadde vært fint om noen kunne ha fikset det om det går. Takk for hjelpen Endret 15. september 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Var visstnok mange funksjoner på denne siden: www.statcounter.com Bruker den selv men er ikke sikker på om den kan vise tid ifra "lansering"... Lurer på om den kun viser besøkende. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 her kan du vrake og velge: http://www.panaga.com/clocks/clocks.htm Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 her kan du vrake og velge:http://www.panaga.com/clocks/clocks.htm ehhh.. takk :!: hvem skal jeg velge? finner ikke den riktige Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvorfor ikke bare bruke PHP? Dette er riktignok ikke "vanlig HTML", men den gjør jobben en million ganger bedre. Minst. Vil tro du kan bruke denne funksjonen. Den gir deg tida fila ble modifisert i UNIX-timestamp. Så bruker vi en annen funksjon, date, til å konvertere dette til et mer allment forstått format. I praksis klistrer du bare inn koden nedenfor, gjør om navnet på fila fra *.htm/*.html til .php. <?php $filename = $_SERVER['PHP_SELF']; echo "$filename was last modified: " . date ("F d Y H:i:s.", filemtime($filename)); ?> Merk at du må bruke en server med støtte for PHP for å bruke denne metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå