Torsteinen Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 sitter og skal legge inn en versjon av windows XP pro. Norsk oppgradering... Skulle gjerne tenkt å formatere c: i samma slengen... da må jeg bruke win 98 cd'en først... problemet: den er fra en gammal IBM maskin jeg hadde, og legger jeg inn fra den, legger den ved 100vis av mb med PISS! selvreklamerende elendige IBM progs, og mye annet jeg IKKE vil ha inn i maskina.... noen som veit hvordan jeg kan legge inn en fresh copy av win 98 uten å få med dette pisset? det hadde vært meget behjelpelig.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvorfor skal du legge inn en gammel Win98 for deretter å formatere? Høres helt unødvendig ut. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 fordi det er en oppgradering og mener jeg er nødt til det for å formatere da jeg ikke har muligheten for (som i OEM versjonen) å velge formatering og deretter innstallasjon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 OK, har ikke erfaring med XP oppgradering. Syntes bare å huske at tidligere Windows oppgraderinger lot deg innstallere på en formatert disk, du ble da spurt om å legge inn orginalen for verifisering underveis. Men det er så lenge siden at det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Oppgradering krever ikke at et annet OS er lagt inn, du får bare spørsmål om å putte inn cd'en under installasjon for å verifisere at du virkelig har en eldre versjon. Når det gjelder formatering, klarer Win98 uansett bare FAT/FAT32, og er derfor totalt unødvendig. Skal du formatere som ntfs må du bruke 2000/xp sin egen formatering under install eller tredjeparts program som PartitionMagic. For FAT-formatering holder det i massevis med en simpel bootdiskett fra DOS eller win9x. Kan også lastes ned forseskjellige bootdisker fra nettet. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 noen som kan bekrefte dette? går jeg da til dos og skriver format c: hvor jeg derpå setter i XP cden og rebooter? og deretter IBM disken når de spør om det og så XP inn igjen? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Når du skal velge instalering av win xp blir du spurt om du vil oppgradere eller ta en fullstendig instalasjon! Du velger den fullstendige og win98 blir slettet. Hvis du velger oppgradering har du muligheten til å fjerne Win xp og sitte igjen med win98... [ Denne Melding var redigert av: antiloop på 2002-08-13 22:06 ] Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Norsk Win xp CD er ikke bootbar, du trenger boot disker hvis du skal kjøre en clean install disse kan lastes ned fra Microsoft eller http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 22:17, antiloop skrev:Norsk Win xp CD er ikke bootbar, du trenger boot disker hvis du skal kjøre en clean installdisse kan lastes ned fra Microsoft eller http://www.bootdisk.com/ feil... la netopp inn xp norsk pro MED å boote takker for hjelpen.... det ordna seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå