Gå til innhold

Omtale av Fahrenheit (Multi)


Anbefalte innlegg

Er ikkje ofte eg er er uenig med gamer sine omtaler, men her må eg nok sette ned foten.

Demo'en er relativt god. Men fortsettlsen på spillet er alt anna en bra.

Spillet går ut på å holder følge med det som skjer på skjermen med å trykke frebilsk på tastaturet. Adventure-delen er svært liten, om ikkje totalt fraværende.

Fiasko. Terningkast 4.

Usikker på hva du mener med "adventure-delen", men jeg vil definere det som tiden du bruker på å utforske, prate med folk og å løse oppgaver. I så fall utgjøre "adventure-delen" omtrent tre fjerdedeler av spillet. Det er for så vidt sant at et ikke er så veldig mange tradisjonelle eventyrspillgåter her, men det gjør ikke nødvendigvis spillet noe dårligere. Det gjør det bare til en annen opplevelse.

 

Spørsmålet blir da hva utviklerne har puttet inn i stedet for den tradisjonelle gåteløsningen, og svaret er en stor potetmos av ulike utfordringer. De fleste av disse fungerer veldig godt, så jeg må si jeg ikke helt ser problemet.

 

Jeg forstår heller ikke hva du mener med "fiasko: terningkast 4". Er ikke en fiasko mer av en terningkast 2 eller 1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikkje ofte eg er er uenig med gamer sine omtaler, men her må eg nok sette ned foten.

Demo'en er relativt god. Men fortsettlsen på spillet er alt anna en bra.

Spillet går ut på å holder følge med det som skjer på skjermen med å trykke frebilsk på tastaturet. Adventure-delen er svært liten, om ikkje totalt fraværende.

Fiasko. Terningkast 4.

Usikker på hva du mener med "adventure-delen", men jeg vil definere det som tiden du bruker på å utforske, prate med folk og å løse oppgaver. I så fall utgjøre "adventure-delen" omtrent tre fjerdedeler av spillet. Det er for så vidt sant at et ikke er så veldig mange tradisjonelle eventyrspillgåter her, men det gjør ikke nødvendigvis spillet noe dårligere. Det gjør det bare til en annen opplevelse.

 

Spørsmålet blir da hva utviklerne har puttet inn i stedet for den tradisjonelle gåteløsningen, og svaret er en stor potetmos av ulike utfordringer. De fleste av disse fungerer veldig godt, så jeg må si jeg ikke helt ser problemet.

 

Jeg forstår heller ikke hva du mener med "fiasko: terningkast 4". Er ikke en fiasko mer av en terningkast 2 eller 1?

Brukte ordet fiasko fordi eg synest ikkje spillet lever opp til demoen.

 

Slik eg ser det var oppgavene(adventure-delen) svært begrenset.

Følte at spillet handlet mest om å trykke på grønn-gul-blå-rød osv. og å "puste".

Meningsløst synest eg. Og hvofor må spilleren(eg) veive slik med musa bare for at rollefiguren i spillet skal klare å komme seg over et gjerde.

 

Det er muligt at eg overdriver en smule mine "tanker" om spillet, men eg synest demoen var mye bedre en resten av spillet.

 

NB! Er det noen som veit forskjellen på vansklighetsgraden normal og hard.

Er det flere oppgaver eller er det mer frebilsk tasting på tastaturet.

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Er ikkje ofte eg er er uenig med gamer sine omtaler, men her må eg nok sette ned foten.

Demo'en er relativt god. Men fortsettlsen på spillet er alt anna en bra.

Spillet går ut på å holder følge med det som skjer på skjermen med å trykke frebilsk på tastaturet. Adventure-delen er svært liten, om ikkje totalt fraværende.

Fiasko. Terningkast 4.

Må desverre si meg totalt uenig med de kommentarene du kommer med her!

 

Har nå spillt igjennom hele spillet og det har ikke vært et eneste sekund av den tiden det tok å runne det, hvor jeg ikke har vært klistret inni historien...

Det er klart Kløno at hvis du forventer deg et standard point and klikk adventure spill, så er Fahrenheit alt annet en det!

Og hva du sier om at man må trykke febrilsk på tastaturet, så vil jeg si at det er nettopp dette som gjør Fahrenheit "revolusjonerende". Skaperne vil gi deg følelsen av at når du sitter og trykker febrilsk som du sier, så er dette hva personen i spillet opplever, nemlig at de sliter seg ut!

Historien er jo også genial, selv om den har sine svakheter!

Man sitter til slutt igjen med en følelse at man virkelig har klart noe...

 

Det er alt dette som etter min mening ihvertfall gjør Fahrenheit til min beste spillopplevelse på uvisste år!

 

Jeg er utrolig enig med alt oerhört sier i artikkelen. Bortsett fra at min karakter ville ha landet på

9/10

Lenke til kommentar
[iC' date=19/09/2005 : 17:13]
hvorfor navnet?

USA. Utgiverne frykter visst at folk (les: dumme Amerikanere - Nei, ikke alle amerikanere, men de dumme amerikanerne) skal tro at spillet har noe med Michael Moore's film Fahrenheit 9/11. Forøvrig er dette den million'te gang jeg har skrevet dette her på forumet. Bla litt i sidene da! ^^

Ah det er der det kommer fra ja.. skjønte ikke hvorfor de skiftet navnet til US rls'en.. synes det er et bra navn jeg =)

Lenke til kommentar

du skrev det bare en gang, så vidt jeg så etter enkjapp gjennomgang :p

 

Men som Metallic sier...dumme amerikanere. Jeg forstår godt hvorfor utvikleren/ publisher vil skifte navn, men jeg skjønner ikke hvorfor de skulle måtte gjøre det (i.e. tolk det som misnøye/uforstand med/for tilstandene i USA)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Dog er spillet alt for kort. Det har ikke mer enn rundt 6-7 timers spilletid + en time her eller der fordi du dør eller vil prøve noe nytt. Det var skuffende for meg siden spillet var meget bra. Føler at 500,- kroner er litt mye å betale for 6-7 timers moro, men får vel gå igjennom spillet en gang til ved en senere anledning :)

Uenig i den påstanden, jeg har godt over 7 timers effektiv spilletid og er på 70%. Dyrt? Neh. Jeg kunne gladlig betalt 500 for dette spillet selv om det sluttet akkurat der jeg er nå. (betalte 320)

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Fant ut at det var noen "heftige" sex scener, der du ser både busk og nippler ;)

Har rundet det nå (og sett alle endings) utrolig bra gjennomført spill, siste delen gikk litt fort for seg, men det kan man jo ikke klage på. Gleder meg til 2`ern (vis det kommer) og håper at andre selskaper lærer å lage litt orginale spill og ikke bare fps/rts og online rollespill ;)

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg spillt gjennom Fahrenheit enda en gang.. På ca 5 timer denne gangen. Prøvde litt andre ting en jeg gjorde sist gang, kan ikke akkurat si det ble så store forandringer...

 

Litt morsomt andre gangen du spiller gjennom, du legger for eks merke til at det er vanvittig mye "the Matrix" inspirasjon inne i dette spillet, tenker ikke bare på slåssinga.

 

Vel vel, jeg er enig med Gamer.no: 8/10 :)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet tidligere i dag, og må si jeg er litt forvirret.. (spiller på PC for de som er interesert)

 

Historien og alt rundt er kjempebra, men det er to ting som trekker VELDIG mye ned...

 

tiden man har på å svare, og de segmentene med "Trykk raskt som F på noen taster.."

 

så istedet for å sitte å nyte ett godt spill, blir jeg sittened å irritere meg over at jeg ikke får tid til å lese hva som står, tid til å se på hva som skjer når jeg må sitte som en hauk over tastaturet for å reagere på noen blinkende lys...

 

har aldri likt "twitch gaming", og dette blir alt for mye slikt..

 

så, etter å ha spilt ett par timer, så havnet spillet i hylla :(

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke har så lang tid på seg til å svare er vel for realismens skyld. Du ser vel ikke ofte en fyr spørre en annen om noe, så sitter de der i ti minutter før den andre svarer i virkeligheten, har du?

 

Dessuten er det meninga at du skal stresse. Slik får man bedre innlevelse, og klarer lettere å "være" karakterene du spiller, da du liksom føler det samme stresset som de gjør.

 

Forresten, du må ikke "trykke fort som F" på de tastene. Litt raskt må du trykke, men det er ikke noe sånn at du får krampe. Er du pensjonist eller? :p

Lenke til kommentar

Man bør ihvertfall få tid til å lese igjennom valgene før tiden renner ut? :)

Jeg er vel ikke den som leser raskest her i verden, ihvertfall ikke engelsk! Men, skal det bety at jeg må "ta en sjangse" og håpe valget jeg velger, virkelig er det som jeg ville ha valgt hadde jeg fått tid til å lese alt? :)

 

 

Og pensjonist er jeg ikke enda, men, som sagt aldri vært en god twitch gamer :)

så for meg var Fahrenheit ett spill som skuffet veldig...

reaksjonsevnen på sekvenser som for eksempel den i likhuset er vel i tregeste laget gitt.. :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...