l33t_haxx0r Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hei. Har kjøpt for en stund tilbake dette kortet: Sunsway/ST Lab PCI ATA133 RAID 2P , Silicon Image chip http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110633&cks=SER Jeg finner eff ingen drivere til denne på nettet som funker! I følge Hardware.no, gir de meg en link som viser til: http://www.sunsway.com.hk/drivers.html hvor de har: PCI-IDECMD0680R PCI ATA 133 Raid controller Denne har jeg lastet ned, men nei! Det er jo ingen faktisk driver der, er jo bare programmer, og mappen som heter "driver" funker ikke når jeg browser til den under "velg plassering selv" i WinXP.. Herre, leter jo overalt, men finner ingenting som funker.. Vil ikke ha tips om "kanskje denne?" Vil helst ha kommentarer fra folk som har -akkurat- dette kortet, som har en driver de -vet- fungerer. Takk for hjelpa! Endret 15. september 2005 av l33t_haxx0r Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Hei.. Jeg har ikke dette kortet selv, men jeg har derimot det som ikke har RAID-støtte.. Brikken som kortet er basert på, finner du i navnet på kortet, altså 0680.. Du finner alt du trenger til dette kortet under "support tools" på denne siden hos Silicon Image.. Lette forresten litt på harddisken nå, og fant driveren du leter etter.. Legger den ved her. Forresten så bør du endre emnetitteln din, da dette er et brudd på tre ords regelen.. Forslag til ny tittel kan være: Trenger driver til Sunsway/ST-Labs HDD-kontrollerkort raid.rar Endret 15. september 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Driverguide <--- Se der, hvis du allerede ikke har vært der. Hvis du må logge inn er det bare å bruke UN: Drivers PW: All Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Leet Hacker: Du burde kanskje lese litt om forumreglene. Blant annet om tre-ords regelen. Lenke til kommentar
l33t_haxx0r Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Heisann, beklager dypt for det med topicnavnet Var ikke meninga.. Og Millmax, nicket mitt er både dyppet og rullet i ironi, med en touch av fjortiss-diss. Uansett! Takk for driver, Surre Sprett, installerte de, og da skifta RAID-kontroller kortet mitt navn i enhetsbehandling. Tok en reboot, men det funka fortsatt ikke :/ Etter litt mye frem og tilbake på support-sida du også ga ut, endte det tydeligvis opp med at den -kun- likte EN driver, og da heter kortet: "Silicon Image SiI 3114 SoftRaid 5 Controller" Men problemet er at den fortsatt ikke finner harddiskene mine med denne driveren! Den lister ikke opp i BIOS, og når jeg trykker på diskbehandling i Windows, finner den bare 2 200GB, og ikke min 80GB. Men de 2 200GB-ene står som "Frakoblet" og "Ikke godkjent". Eneste jeg kan velge når jeg høyrekliker, er "Reaktiver disk", og da får jeg feilmelding "Finner ikke den angitte disken".. Dette har fungert før.. Skjønner ikke hva som kan være galt da =( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå