danjohan Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Bilen er en Ford Sierra 2.0i 90 mod. Her om dagen begynte plutselig min Ford Sierra og gå helt klin kokkos på tomgang... Rart syns jeg.. Den tusler opp og ned fra ca. 600 til omtrent 1200 hele tiden.. Strange az :S Noen som veit hva som kan være galt? Eller trur? Også en annen ting... Bilen soter forferdlig.. Kan det være hull i toppen? Bare tipper... Har ikke så mye peil på akkurat sånt Jo, også en ting til Det med tomgangen ble sånn etter motorvask... Noen dager etter at jeg hadde dratt en motorvask så ble den sånn.. Har også montert en feit turteller av typen "auto gage"! Og da var jeg borti koilen og kobla på "en ledning".. Men det skal vel ikke ha no å si? Eller? Jo også er det dårlig jording på forsterkern men det må da ikke kunne ha no å si på det... Skal uansett fixe det i mårra... Og en siste ting, har bytta fordeler også.. Kanskje kjekt å si siden det ofte blir fuktighet inni den etter vask. Også nye plugger. Kan det være sliten dynamo da? Eller er det bare at bilen rister når den går på tomgang fordi den kommer såpass langt ned i turtall at den må jobbe hardt for å dra den rundt? Ikke veit jeg.. Venter spent på svar Takk for svara på forhånd =) Endret 14. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Kom igjen a folkens :S Hjelp meg Jeg har en Ford Mondeo 98 mod også... Men denna gangen er det min Ford Sierra jeg trenger hjelp til Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ingen som har peiling asså? Rart Får vel heller bytte ut hele dritten med en cossy motor Eller kanskje heller kjøpe meg en 600hk ford sierra cossworth som er til salgs Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 ta av fordelerlokket og ta en titt, det kan ha kommet vann nedi der Lenke til kommentar
Spoocyman Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hey Det er sikkert "tomgangs-vemtilen" som er full av smuss... Har drevet med sierra i mange år, og kjenner syntomet. Er det en 2,0 i CL eller en 2,0i CLX du har? Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Ventilen som Spoochyman snakker om er avmerket med rødt på bildet. Skru den av og rengjør den for olje og dritt. Kan vel legges i forgasser-rens... Edit: Uansett om det er CL eller CLX så har den dohc (dobbel kam, 8 ventiler) når den er såpass ny. Endret 19. september 2005 av Erik Braseth Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Ventilen som Spoochyman snakker om er avmerket med rødt på bildet. Skru den av og rengjør den for olje og dritt. Kan vel legges i forgasser-rens... Edit: Uansett om det er CL eller CLX så har den dohc (dobbel kam, 8 ventiler) når den er såpass ny. Det er en 2.0 i CL 90.mod Hmm.. Snakka med en fyr her om dagen.. Han sa kanskje grunne til at bilen røyk sånn var fordi ventilhettene var gåene.. Men han visste ikke om det var grunnen til ujevn tomgang. Bilde av motorn! Unnskyld dårlig bildet.. Men har ikke fått tatt noen bilder av bilen siden jeg har mekkan og vaskan Endret 19. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
Tore Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 ta av fordelerlokket og ta en titt, det kan ha kommet vann nedi der Quoter den... vann kan komme ned i fy-fy-plasser... Da er hårføner det beste verktøyet... :!: OT...- så mye tomrom d var på venstresiden fram... Hva skal være der.? (er ikke sierra xpert.) Lenke til kommentar
Spoocyman Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Du har en OHC motor Du ser enden på ventilen i markeringa på bilde som er lagt med Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Du har en OHC motor Du ser enden på ventilen i markeringa på bilde som er lagt med Okaj Skal jeg sjekke om den er tett eller møkkete? Den er kanskje ødelagt :S Men da veit jeg i hvertfall hvor den er Tusen takk Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bilen din er isåfall en 89-modell som er førstegangsregistrert i 1990. Hadde ohc-motor selv tidligere. Sjekk ventilen for oljesmuss, sjekk slangen fra luftfilterboksen til innsuget, ganske vanlig at den sprekker og suger falskluft. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Var akkurat ute og tok noen bilder.. Her er et bedre bilde av "ventilene" Så ikkeno smuss der, bare litt rust... Er ikke så lenge siden jeg dro ei motorvask Bile av eksosmanifoilen Endret 20. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det du har tatt bilde av er eksosmanifoilen, som forøvrig ser ut til å være i helt normal, ok stand. Ventilen vi snakker om er denne. Den er festet til innsuget med to skruer (8 eller 9mm sekskanthode). Skru den av, rengjør den for oljefilm/smuss og skru den tilbake. Somregel er det enten falskluft mellom lmm og innsug eller denne ventilen som gjør at ohc-motoren går uryddig på tomgang. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kan også være elektronikken som styrer denne ventilen (Tomgangsregulator) Fiksa nettop en sierra til en kompis som også hadde dette velkjente problemet,der viste det seg at det var elektronikken som var gåen. På DOHC motoren er denne styreelektronikken plassert på høyre innerskjerm (den er ca som en fyrstikkeske i størrelse. Kan også være at det er bare fukt i kontakten på denne boksen siden du hadde problemer etter motorvask. Er ikke sikker på hvor denne boksen sitter på OHC motoren. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Det du har tatt bilde av er eksosmanifoilen, som forøvrig ser ut til å være i helt normal, ok stand. Ventilen vi snakker om er denne. Den er festet til innsuget med to skruer (8 eller 9mm sekskanthode). Skru den av, rengjør den for oljefilm/smuss og skru den tilbake. Somregel er det enten falskluft mellom lmm og innsug eller denne ventilen som gjør at ohc-motoren går uryddig på tomgang. Okay..Tusen takk Dere er gode hjelpere alle sammen Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kan også være elektronikken som styrer denne ventilen (Tomgangsregulator) Fiksa nettop en sierra til en kompis som også hadde dette velkjente problemet,der viste det seg at det var elektronikken som var gåen. På DOHC motoren er denne styreelektronikken plassert på høyre innerskjerm (den er ca som en fyrstikkeske i størrelse. Kan også være at det er bare fukt i kontakten på denne boksen siden du hadde problemer etter motorvask. Er ikke sikker på hvor denne boksen sitter på OHC motoren. Takk skarru ha du også Skal ut og sjekke Endret 20. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå