datageni Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) satt her en dag å tenkte hva i allverden dette kunne være for noe. kom fram til at det måtte være en slags ekstra strømkapasitets kontakt dings. lurer på hvordan jeg bruker den evt. hva jeg må ha for å koble til? kikk på bildet for å se hva spm egentlig er. si meg. noen som vet om hvordan jeg kan (ved hjelp av software) overklokke 6600 til 6800 e.l ? er dette mulig ? Endret 14. september 2005 av deltaaaa Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Mener det er ekstra strøm, ja. Brukes (vanligvis?) ikke på PCIe, men AGP ver. av 6600GT, da PCIe kan levere mer strøm. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Er ikke det der en utgangen den SLI bride greia skulle være på gamle SLI kort?? OG jo den brukes bare på PCI-E Endret 14. september 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
datageni Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 man skulle spille noe helsikkes for å få nytte av ekstra strøm på pci-e altså ? si meg. noen som vet om hvordan jeg kan (ved hjelp av software) overklokke 6600 til 6800 e.l ? er dette mulig ? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det der er for tilkobling av SLI-brua ja, har en slik bru liggende her et sted, kan prøve å laste opp bilde av den. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Det der er for tilkobling av SLI-brua ja, har en slik bru liggende her et sted, kan prøve å laste opp bilde av den. hørest bra ut.. har ikke peppling på hva det er egentlig..men får se. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Måtte bruke webcam, kvalitet deretter. Ikke en eneste komponent på den, kun tilkobling. Endret 15. september 2005 av th-3 Lenke til kommentar
datageni Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Måtte bruke webcam, kvalitet deretter. tøfft. må nesten ha en slik = hva brukes de til? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 De brukes til å koble sammen to skjermkort for å kjøre i SLI, ikke mye annet å bruke dem til Tror det er vanligst at det er med en slik når du kjøper SLI hovedkort, var med skjermkortet mitt. Du får kjøpe deg SLI hovedkort og ett til likedan skjermkort da vettu, men ytelsen på 2stk 6600GT i SLI er fortsatt dårligere enn ett enkelt 6800GT, så det er ganske dårlig valuta for penga. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det på skjermkortet ditt er SLI-connectoren ja.. Den brua som th-3 viser på bildet følger med hovedkort basert på nForce 4 SLI.. Mulig noen fikk den med skjermkortet men.. Er vi gode eller? Har du flere vanskelige gåter? Lenke til kommentar
datageni Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 hvilken nytte har man egentlig av å kjøre SLI ? kan man f.eks bruke to skjermer å ha fullskjerm spill i ene og det vil likevell være mulig å kjøre musen utenfor skjermen for å herje på windows-skrivebordet ? *rein gjetting* Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det er tilkobling til sli ja. Da må du ha to skjermkort som erhelt like.. Det går ikke ann å få et 6600gt til å bli 6800gt da dette er to helt forskjellge kjerner.. Å overklokke går alltids ann.. edit: ved sli så går det bare an til å ha en skjerm tilkoblet.. I motsetning til normald, der man kan ha så mange man vil.. Nytten er jo selvsagt at man får bedre ytelse.. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Dere er gode! Angående 6800 GT og 6600 GT så er de langt fra hverandre. 6600 GT kan ikke en gang overklokkes opp til 6800 GTs nivå. Det er faktisk et utmerket kjøp for tiden, til circa 2500 kr, eller hva? Lenke til kommentar
AJW Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 MSI 6800GT kosta stakkars 1884kr for en uke eller to siden, men nå har de slutta å produsere kortet Lenke til kommentar
zaron Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg bestilte 6800GT i går! trenger d ekstra strøm?? i så fall kan noen være grei å prøve å forklare meg hvordan jeg koblet ril ekstra strøm?? skulle vel kansje ha åpnet ny topic men.. jaja... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg bestilte 6800GT i går! trenger d ekstra strøm?? i så fall kan noen være grei å prøve å forklare meg hvordan jeg koblet ril ekstra strøm?? skulle vel kansje ha åpnet ny topic men.. jaja... AGP=Koble til strøm PCIe=Strøm gjennom PCIe sporet.. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Om det er AGP du har bestilt så er det kun en vanlig 4 pins strømkontakt som du ellers kobler i f.eks. en harddisk. Lenke til kommentar
zaron Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) ja, jeg har AGP kort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312667&cks=PRL men kan du plz forklare litt mer utfyllende jeg er nOOB med sånt hardware greier det mest avanserte jeg har gjort er å flytte om på kortene(tv-kort, lydkort og nettverkskort sånn at skjermkorrtet fikk bedre kjøling forresten lol nå stjeler jeg topicen til deltaaa Endret 15. september 2005 av zaron Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Omringingen ombefatter transistor og sli-kontakt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg bestilte 6800GT i går! trenger d ekstra strøm?? i så fall kan noen være grei å prøve å forklare meg hvordan jeg koblet ril ekstra strøm?? skulle vel kansje ha åpnet ny topic men.. jaja... Uhm.. du vet hvordan man kobler til strømmen til en lampe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå