nOne Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 har Asus A8N-SLI PREMIUM hk + 2 X Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.95V Value Dual Channel(4GB til sammen) , Prossesor amd 64x2 4400 i windows får jeg opp kun 3 GB, mens i bios får jeg opp 4GB, og selvtesten under oppstart teller til 4GB uten feil. har ikke gjort noe med instillinger på hk(annet en disable litt ide kanaler og enable cool n quiet). os er windows xp pro, sp2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Det er vel slik at på 32bit prosessorer (eller 64 bit med et 32 bit OS som i ditt tilfelle) kan bare addresere 32 bit minne adresser (4GB) men mange av disse blir reservert av andre devices som PCI, PCI-e osv så det er vanlig å bare kunne adressere 3GB RAM. Men dersom du installerer 64 bit windows vil du kunne adressere alt. Lenke til kommentar
stoney Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Kan det være noe med chipsettet? Hørte om et lignende problem med et ASUS A8V-kort på cubase.net, skulle visstnok ordne seg med et bytte til HK med nForce-chip (Gigabyte). Mulig dette er en skivebom, men jeg tenkte jeg skulle nevne det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå