Gå til innhold

Er disse Ram-brikkene gode?

klomp1

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut mine 512megs med twinmos minne... Og vil gjerne klare å klokke lengre enn disse klarer(220/440), men vil bruke minst mulig penger...

Så da kom jeg over et brikksett fra G.Skill innpå shg.no, linken til selve brikken, funker ikke... :(

"G.Skill - F1 Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400, CAS..." heter de, og koster kun 985, - Og de ligger faktisk under kategorien "high performence". Da må jo det være et røver kjøp? Kommer jo 100 kroner til med i frakt, men fortsatt... Eller er de ikke noe bedre enn twinmos? Har ikke tenkt til å klokke all verden... Bare mer enn 220, kanskje 240-250, kanskje mye det? :blush:

Kom over dette på en annen post:

For A64 anbefaler jeg TCCD-basert minne. Alle disse er lett tilgjengelige i Norge (PQI og Kingston hos Netshop, Geil hos psdata)

Er dette TCCD-basert??

EDIT: Når jeg trykker på linken "til produsentens hjemmeside", kommer jeg hit. Og det er vel ikke samme brikke?? (Bildet der, matcher jo ikke mitt... )

Et bildet av det det står av spesifikasjoner:

post-223-1126737316_thumb.jpg

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GSKILL 2-3-3-6 Series Dual Channel Edition PC-3200 memory is specifically designed for high frequency operation on Intel 865/875 and Nvidia Nforce2/Nforce3/Nforce4 chipset based motherboards. Through the use of G.SKILL IC's, it is capable of achieving outrageous speeds of up to DDR480 above at CL 2.5-4-4-8 on K8, Intel 865/875 chipsets, or K7.

Specifications

- Package : 1024MB kit (2x512MB) dual channel pack

- CAS Latency : 2-3-3-6 (PC3200)

- Test Voltage : 2.6~2.75 V

- PCB Board : 6 Layer Brain Power 6U808 PCB

- Speed : DDR400 (PC3200)

- Type : 184-pin DDR SDRAM

- Error Checking : Non-ECC

- Registered/Unbuffered : Unbuffered

- Quality Control : Comprehensively tested in pairs in a dual channel environment

- Warranty : Lifetime

Det hørtes da lovende ut? Aner ikke hva jeg skal se etter i ram, så hadd vært greit om noen kunne si fra om denne er o.k., eller ikke verdt det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...