t0bbi Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Er på jakt etter tablet pc, har funnet forskjellige typer: 1 Fujitsu siemens LIFEBOOK T4010 2 Toshiba Portégé M200 3 Acer TravelMate C310 Så på Hp sitt alternativ men dette er ikke aktuelt pga det ikke leveres med optisk enhet (CD/DVD ROM/BRENNER). Er først og fremst på jakt etter Tablet pc som så langt som mulig kan brukes som en standard bærbar pc. Mine spørsmål er: Finnes det andre merker/modeller? (Ta gjerne med pris) Har noen her på forumet erfaringer fra disse eller andre tablet pc'er? Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har Toshiba M200, og den leveres IKKE med CD/DVD drev den heller, du må se på Toshiba Tecra M4 skal du ha med CD/DVD. Kan også nevne at Toshiba sine er de eneste med oppløsningen på 1400x1050, noe som er helt nydelig på M200 sine 12" (høres smått ut, men når du jobber i tablet modus er det fakstisk kjempegreit). Det var det som gjorde at jeg valgte akkurat denne modellen, rett og slett at man har mye større rom å jobbe i. Jeg vet ikke hva du skal bruke tableten til, men jeg kan vel si at jeg aldri igjen kan gå tilbake til en "normal" bærbar etter å ha hatt denne. Funsjonaliteten er genial, og tror faktisk ikke jeg har møtt en tablet eier som ikke er fornøyd med løsningen. Alle de du nevner er hva man i Tablet miljøet kaller "Convertible" altså med tastatur og skjerm som snurrer rundt. Alle disse kan brukes som vanlig laptop, og når du vil kan du også skrive på skjermen med den inkluderte pennen. Anbefaler selvfølgelig og snurre skjermen rundt før du skriver, men du trenger ikke hvis det er det noe du skal raskt ha ned med hånd (matte formel f.eks) for så å skrive videre med tastatur. Selv vil jeg anbefale å gå så lite som mulig, kommer du til å bruke den mye i Slate mode (skjermen snurret rundt og lagt ned på tastaturet) vil du merke forskjellen på en 12" og 14" veldig fort. Tyngden er også en ting og legge merke til. Jeg kan legge til at IBM har kommet med en tablet, nemlig IBM X41 med tablet modus, og er den letteste convertible tableten ute. Er du glad i IBM maskiner er denne å anbefale, den har fått strålende kritikker over alt. (ikke CD/DVD på den heller, men noe som også gjør den superlett) Bare send en PM eller skriv svar i tråden om det er noe spesefikt du lurer på angående M200 eller tablet generellt, så skal jeg svare så godt som mulig. -Heiper- Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Takker for svar! Har noen flere spørsmål.. :!: Stemmer batteri tiden toshiba oppgir til denne modellen? Var litt vasnkelig å tolke hva de mener men følgende som står på hjemmesidene deres om batteri tid; maksimal levetid : opptil 04.21.00 (Mobile Mark™) timer.... Vet du hva Mobile Mark™ timer vil si? Hvor lang tid er batterikapasitet på din maskin? Skal bruke pc'en på skolen så det hadde vært greit å sluppet å lade den mellom hver time... vet du hva ekstra batteritil disse modellene koster? Hvor kjøpte du din maskin og hva betalte du for den? Vet du om det går an å kjøpe egen lader for ekstra batteriet slik at det kan lades mens du bruker maskinen, og eventuell pris på det ? Når det ikke er cd\dvd drev på denne modellen, hvordan får du installert windows og andre programmer på maskinen? Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ja det var en del spørsmål :-) Får vel ta de en etter en 1. Stemmer batteri tiden toshiba oppgir til denne modellen? ----- Den er litt drøy, men det går vel ann setter man alt i batteri spare programmet på bunn. Jeg klarer 4 timers forelesning (15min pause mellom hver) og har litt batterilevetid igjen, men da har jeg satt opp en profil som går helt greit for dette. Kjører man alt på fullt, lysstyrke på skjerm etc så holder den i 2:30 ca. Altså du bør kunne spille spill i 2:30. 2. Vet du hva ekstra batteritil disse modellene koster? --------- Rundt 1000,- lappen. hvis du søker på fritt søk i prisguiden på PA3191U-4BRS som vil være batteriet du leter etter. Denne er faktisk litt kraftigere enn den som maskinen kommer med, så du kan regne med kanskje 10-30m ekstra levetid med den. 3. Hvor kjøpte du din maskin og hva betalte du for den? ------- Jeg kjøpte den på Stretto.no sammen med 1GB ekstra Ram brikke. Jeg ser nå at jeg kunne bare kjøpt en 512MB brikke istedet. Jeg trodde den ville komme med 2x256MB brikker, men kom med 1x512MB brikke. Jeg trenger 1GB for Photoshopping og noen andre ram krevende programmer. Selve maskinen ligger på 15.000, RAM brikken i overkant av 1000,-. (Den var kjempeenkel og installere, bare følge bruksanvisningen så går alt bra) 4. Vet du om det går an å kjøpe egen lader for ekstra batteriet slik at det kan lades mens du bruker maskinen, og eventuell pris på det ? ----------- Det har jeg desverre ikke funnet ennå, men kan hende det er der ute. DVS at du må ha batteriet i PCen skal det lades, og skifte når den ene er oppladet hvis er begge tomme. 5. Når det ikke er cd\dvd drev på denne modellen, hvordan får du installert windows og andre programmer på maskinen? ------ Nå har jeg både ekstra ekstern CD spiller fra før av, og en stasjonær PC, så det var ikke noe problem når de var koblet opp i samme nett. Windows blir installert første gang du starter opp PCen. Deler man f.eks CD-rom stasjonen på den stasjonære kan man installere programmer via den over nettet. De aller fleste eksterne CD/DVD spillere vil virke via USB 2.0, så det skal ikke være vanskelig og finne noe som passer. Noe annet? -Heiper- Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Veit ikke om du har sett på den alt i såfall burde du ta en titt. Ganske rimelig tablet pc egentlig. Har en kamerat som har den, han er strålende fornøyd. http://shg.no/produkter/list2.asp?mode=infobox&varenr=550728 Edit: ser nå at dette er Acer TravelMate C310 Endret 21. september 2005 av Duffy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå