Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fiskeri Aktuelt eller Fiskeriaktuelt?

EJN

Anbefalte innlegg

I et skolediktat her om dagen var det en setning som skapte litt splittelse.

Noe i denne duren: "Oljeboring i Barentshavet er uakseptabelt, melder Fiskeri Aktuelt/Fiskeriaktuelt"

Fiskeri Aktuelt/Fiskeriaktuelt er altså en avis e.l., og splittelsen oppstod da noen mente at man kunne skrive Fiskeri Aktuelt som tittel på avisen uten at det var feil mht orddeling. Andre mente at Fiskeriaktuelt skulle skrives slik, altså i et ord.

Jeg har alltid følt meg ganske stødig på mine orddelingskunnskaper, men jeg var blant dem som skrev Fiskeri Aktuelt i diktatet.

Hva er rett?

Eller kan man uten problemer skrive det på begge måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I et skolediktat her om dagen var det en setning som skapte litt splittelse.

Noe i denne duren: "Oljeboring i Barentshavet er uakseptabelt, melder Fiskeri Aktuelt/Fiskeriaktuelt"

Fiskeri Aktuelt/Fiskeriaktuelt er altså en avis e.l., og splittelsen oppstod da noen mente at man kunne skrive Fiskeri Aktuelt som tittel på avisen uten at det var feil mht orddeling. Andre mente at Fiskeriaktuelt skulle skrives slik, altså i et ord.

Jeg har alltid følt meg ganske stødig på mine orddelingskunnskaper, men jeg var blant dem som skrev Fiskeri Aktuelt i diktatet.

Hva er rett?

Eller kan man uten problemer skrive det på begge måter?

La meg gjette du har også nettopp begynt på Gk allmen, haha.. jeg skrev det med binde strek :blush:

Endret av Havana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...