Gå til innhold

Venice 3200,piping,skrus av,må klokke langt ned.

Yidaki

Anbefalte innlegg

Hei

Bare et lite "problem" eg fikk her når eg satt ved dataen. Vet ikke helt ka eg skulle skrive i overskrift.

Satt med dataen, da maskin plutselig restartet.

1. Får melding om at NTLDR is missing.

(Etter mye om og men får jeg fikset det, måtte nullstille cmos)

skal starte opp, fikse på bios innstillinger, setter cpu overklokk på 252 x10 og med alt annet som det alltid har stått på uten problemer.

Skal starte igjen, men cpu likte ikke innstillingene lenger, det begynte å pipe i oppstarten.

Nå kjører jeg på 220 x 10, men den er veldig ustabil. Temp er ikke mer enn 36grader idle.

Noen som har noen gode råd om ka som kan ha skjedd. Det er god kjøling i hele maskinen.

Se profil for specs

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen råd?

Noe har skjedd med maskinen min, da den plutselig resetter seg, selv om jeg ikke har forandret på noe. Kun på overklokking innstillinger, som jeg nå ikke får lenger enn 215 x 10

Før vekslet jeg mellom 252 og 245 x 10. Med en gang jeg prøver noe høyere enn 215 nå, går maskinen av, og jeg får til og med feilmld når eg skal inn i windows. Kan CPU ha blitt skadet av overklokkingen?

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Ingen som har noen råd?

Noe har skjedd med maskinen min, da den plutselig resetter seg, selv om jeg ikke har forandret på noe. Kun på overklokking innstillinger, som jeg nå ikke får lenger enn 215 x 10

Før vekslet jeg mellom 252 og 245 x 10. Med en gang jeg prøver noe høyere enn 215 nå, går maskinen av, og jeg får til og med feilmld når eg skal inn i windows. Kan CPU ha blitt skadet av overklokkingen?

Vanskelig å si, men du kan jo alltids teste cpuen for seg selv ved å sette ned divideren på minnet og HT-bussen og se hvor langt cpuen går. Det samme kan du gjøre med minnet forsåvidt. Det finnes hundrevis av steder på nett hvor dette forklares, men om du overklokket såpass fra før så vet du sikkert metoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...