Gå til innhold

Finner ikke drivere til Canon MV530i

Anbefalte innlegg

Heisann heisann...

Jeg har kjøpt meg et brukt kamera av typen Canon MV530i..

Fulgte ikke med programvare-cd, så jeg har lett meg ihjel etter drivere i 2 timer nå, men finner jaggu ikke noe i det hele tatt, og kanons Driverdatabase har kun drivere til Mac (??)

jeg har altså windass XP og trenger driverne til det.

Hele vitsen med kameraet var jo at jeg skulle kunne legge inn gamle ting jeg har på kasett fra før og også filme nytt for å legge inn og redigere.

Men nå kommer jeg jo ingen vei, HJELP!

Endret av iden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg fikk nettopp tilbake en mail fra Canon, som sa at jeg måtte bruke firewire, som jeg igrunnen regnet med, men på dette kameraet har jeg bare usb-utgang, firewire-kabelen vil vel ikke passe der?

Det jeg ikke forstår er jo at dette kameraet må jo ha en mulighet til å overføre, det er jo et DV-kamera lissom...

Lenke til kommentar

Jeg fant forresten en test på dinside av dette kameraet og modellen over og det stod følgende:

"De to dyreste modellene - MV530i og MV550i har et utvidet, USB-basert, PC-tilkoblingssett, støtte for MMC-minnekort og et progressivt fotosystem for bedre stillbilder."

Så, hvis det ikke er mulighet for å overføre via USB og ikke kan bruke den utgangen til firewire, så må jeg vite hvilke andre alternativer jeg har for å få overført til pc fra kamera...

Det er jo DV og analog inn/ut..

Her er forresten en test av modellen over, MV550i.

Det er det samme kameraet, men større zoom osv. Men alt av innganger er det samme.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=30208

Men jeg må si at jeg ikke blir noe klokere.

Endret av iden
Lenke til kommentar

Hugs at det finst to ulike firewire-tilkoplingar, og at den på kamera ikkje er den same som ein ofte finn på stasjonære PCar. (Men ein pleier å finne slike på berbare). Sjå dette innlegget, for illustrasjon av forskjellen på dei to.

Den øverste (som ein vanlegvis finn på stasjonære) er 6-pins, den nederste (som ein finn på kamera, og vanlegvis på berbare) er 4-pins.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Det finnes både USB og IEEE1394 (FireWire) tilkobling på dette kameraet. USB brukes for å hente ut de dataene som ligger på minnekortet, enten av MMC- eller SD-type. FireWire for å kopiere levende bilder (video) fra DV-kassetten til f.eks PC for videoredigering.

Manualer, USB-drivere, FAQ, etc. finner du her:

http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...e=dv&country=SG

.... men på dette kameraet har jeg bare usb-utgang, firewire-kabelen vil vel ikke passe der?...

Har du glemt å kikke under dekslet som befinner seg under mikrofonen? ;)

For tilkoblingene se vedlagte bilde:

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Har du glemt å kikke under dekslet som befinner seg under mikrofonen? wink.gif

Jepp :p

Den fant jeg, så det ER utgang, huff, så mye stress for et lite deksel jeg ikke så at var et deksel :p

men det gjorde alt lettere, nå er det spennende å se om jeg husket å koble til firewire utgangen jeg har i fronten på kabinettet til hk...heh..

Men takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...