marjor Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg har byttet adsl levrandør fra telenor til bluecom. jeg tenkte å beholde mitt speedtouch 510i modem. Telenor benyttet pppoe mens bluecom har direkte tilkobling. Hvordan endrer jeg konfigen på routeren min ? jeg koblet meg til roteren med web browseren, benyttet brukernavn adsl og passord 1024 som jeg fant i en annen diskusjon her. jeg fikk der ikke endret noen ting. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jeg koblet meg til roteren med web browseren, benyttet brukernavn adsl og passord 1024 som jeg fant i en annen diskusjon her. jeg fikk der ikke endret noen ting. Noen som kan hjelpe ? Med mindre du har endret oppsettet tyder dette på at du har modemet i brige-modus og da behøver du ikke endre noe. "Ringer" du opp med PC-en for og kome deg på nett via ADSL? Lenke til kommentar
marjor Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 jeg koblet meg til roteren med web browseren, benyttet brukernavn adsl og passord 1024 som jeg fant i en annen diskusjon her. jeg fikk der ikke endret noen ting. Noen som kan hjelpe ? Med mindre du har endret oppsettet tyder dette på at du har modemet i brige-modus og da behøver du ikke endre noe. "Ringer" du opp med PC-en for og kome deg på nett via ADSL? Ja, jeg "ringer" internet. DVS jeg benytter win xp sin tilkopling for pppoe. "Bredbånd som krever brukernavn og passord" Dette har jeg altså benyttet mot telenor. mot Bluecom skal dette ikke være nødvendig etter som jeg da ikke skal bruke pppoe. jeg har koblet speedtouch modemet til bluecom linjen og har fått grønn link lampe men jeg får ikke kontakt med internet allikevel. Når jeg lånte naboens modem som er levert fra bluecom fungerte alt sammen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Det var rart, er det i dag du har testet? BC har hatt litt problemer med IP-tildelingen de siste dagene. Lenke til kommentar
marjor Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Det var rart, er det i dag du har testet?BC har hatt litt problemer med IP-tildelingen de siste dagene. Ja, i dag. Nærmere bestemt nå. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Prøv med nyeste firmware fra denne siden: http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe Og prøv med VPI/VCI på 0/100 og 8/35 i bridge-modus. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 En mulighet. Gå inn explorer skrive http://10.0.0.138 gå på advanced -> velg Easy setup gå gjennom veiviseren som kommer opp og endrer følgende, Bridged Mode skal være på, DHCP skal være skrudd av. Lenke til kommentar
marjor Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 En mulighet.Gå inn explorer skrive http://10.0.0.138 gå på advanced -> velg Easy setup gå gjennom veiviseren som kommer opp og endrer følgende, Bridged Mode skal være på, DHCP skal være skrudd av. Som jeg skrev i første melding så får jeg ikke endret noen ting i modemet. Lenke til kommentar
marjor Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Prøv med nyeste firmware fra denne siden: http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe Og prøv med VPI/VCI på 0/100 og 8/35 i bridge-modus. Takk. ny firmware var løsningen. thank You Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Bare endre tittelen i emnet til løst så tar moderatorene og sletter den for deg Bra at det gikk bra! Har gjort akkurat det samme selv Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 har samme problemet, men hos meg så finner ikkje updaten modemet mitt.... kva skjer?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå