Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfig av speedtouch 510 etter bytte fra telenor

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet adsl levrandør fra telenor til bluecom. jeg tenkte å beholde mitt speedtouch 510i modem. Telenor benyttet pppoe mens bluecom har direkte tilkobling. Hvordan endrer jeg konfigen på routeren min ?

jeg koblet meg til roteren med web browseren, benyttet brukernavn adsl og passord 1024 som jeg fant i en annen diskusjon her. jeg fikk der ikke endret noen ting. Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg koblet meg til roteren med web browseren, benyttet brukernavn adsl og passord 1024 som jeg fant i en annen diskusjon her. jeg fikk der ikke endret noen ting. Noen som kan hjelpe ?

Med mindre du har endret oppsettet tyder dette på at du har modemet i brige-modus og da behøver du ikke endre noe.

"Ringer" du opp med PC-en for og kome deg på nett via ADSL?

Lenke til kommentar

Med mindre du har endret oppsettet tyder dette på at du har modemet i brige-modus og da behøver du ikke endre noe.

"Ringer" du opp med PC-en for og kome deg på nett via ADSL?

Ja, jeg "ringer" internet. DVS jeg benytter win xp sin tilkopling for pppoe. "Bredbånd som krever brukernavn og passord" Dette har jeg altså benyttet mot telenor. mot Bluecom skal dette ikke være nødvendig etter som jeg da ikke skal bruke pppoe.

jeg har koblet speedtouch modemet til bluecom linjen og har fått grønn link lampe men jeg får ikke kontakt med internet allikevel. Når jeg lånte naboens modem som er levert fra bluecom fungerte alt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...