jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvordan kan jeg få musa mi til å virke i X? Jeg har en : Microsoft wireless intellimouse explorer (USB) jag har prøvd å bytte i XF86Config til /dev/USM0 og /dev/Sysmouse Er det noen som har peiling på hvordan jeg fikser dette? MVH Ruben Lenke til kommentar
Gopp Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: mais skrev (2002-08-13 20:51):Hvordan kan jeg få musa mi til å virke i X?Jeg har en : Microsoft wireless intellimouse explorer (USB)jag har prøvd å bytte i XF86Config til /dev/USM0 og /dev/SysmouseEr det noen som har peiling på hvordan jeg fikser dette? MVH Ruben Hei Ruben, Jeg bruker den samme musa i FreeBSD. I /etc/rc.conf legger du dette: usbd_enable="YES" moused_enable="YES" moused_port="/dev/ums0" # Set to your mouse port. moused_type="auto" I /etc/X11/XF86Config legger du dette: Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "Auto" Option "Device" "/dev/sysmouse" EndSection Jeg har ikke fått til scroll, men bruker hjulet som tredje museknapp. Hvis noen har fått til scrolling, gi meg et hint :wink:. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Legg till: Option "ZAxisMapping" "4 5" Da skall musehjulet funke. Lenke til kommentar
Gopp Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Goldelf skrev (2002-08-15 11:42):Legg till: Option "ZAxisMapping" "4 5" Da skall musehjulet funke. Takk! Nå er det perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå