hero_ruler Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) hei, Jeg tenkte og koble 12 dioder sammen (kjøpte noen sånne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VBL ) Men må jeg parallelkoble eller serie ? Siden dette er 5v kan jeg koble alle sammen til den svarte og røde ledningen på en psu ? Jeg skjønner virkelig ikke dette med, OHM og sånt er nybegynner så prøv og forklar litt enkelt Endret 14. september 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Disse kopler du i parallell rett på +5V ja (rød/sort). Edit: Var da voldsomt for L-er det var i parallell da. Endret 14. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Takk for svar Men, Nå er det et helt år siden jeg hadde om dette i nami på skolen Så nå har jeg googla lenge og ikke funnet noe om prallell og serie kobling kan noen hjelpe med det og? Endret 14. september 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Ved parallellkopling kopler du pluss på alle lysdiodene til +5V (rød) og minus på alle diodene til 0V (GND/Sort). Anode = + Katode = - Tror jeg... er bare å prøve en diode begge veier for å se hva som er + og -. Kobler du feil skjer det ingenting galt. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Takk forhjelpen, Og det uber kule koblings skjema Da er det bare og få de delene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå