Elmek38 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Eg kjøpte for ein måned sia denne på lefdal Trådløse netverkspakken Nå er rett og slett router dø. Den har ikkje blitt utsatt for noe torden. Når eg koblet av strømmen for noen dager siden funket den fint, men nå er den dau. Det eg lurer på er hvilke rettigheter eg har, når det gjelder heving av kjøpet! EDIT! Den funker nå igjen av ein eller annen merkelig grunn. Endret 14. september 2005 av mafiaman Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hvis du ikke har gjort noe som strider imot garantien, så burde du ta med kvitteringen og routeren dit du kjøpte den og be om en ny en. Mest sannsynlig sender de den sikkert på service eller no sånt jall. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Du har selvsagt krav på ny. Etter kjøpsloven kan du velge om du vil ha ny, eller la dem reparere. Tar reparasjonen mer enn en uke har du krav på låneprodukt i mellomtiden. Butikken har som regel bare lov til å kreve å prøve å reparere om det å gi deg en ny vil være urimelig kostbart, noe det tvilsomt er i dette tilfellet. Ta den med deg så får du nok ny med en gang om de viser litt service. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Her må vi skille mellom garanti og reklamasjonsrett. Garanti er noe som leverandør og/eller produsent gir frivillig og som gir deg rettigheter utover det som er hjemlet i kjøpsloven. Reklamasjonsrett er lovbestemt og kan ikke fravikes. Du har normalt 2 års reklamasjonsrett med mindre gjenstanden er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, i så fall har du 5 års reklamasjonsrett. Så uansett er du godt innenfor fristen. Sakset fra Forbrukerportalen: Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp Endret 14. september 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 EDIT! Den funker nå igjen av ein eller annen merkelig grunn. Lyser den selv om den er død? eller er den død som ei sild? Prøv å oppgradere firmwaren i routeren, hjelper ikke det så går du til de og klager selvfølgelig. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Og nå funker den ikkje Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 klag, så får du sikkert en ny. Men merk at topcom ikke akkurat er kvalitet..det er nilleversjonen av WLAN. Jeg ville heller ha prøvd å få penga igjen og investert i en bedre løsning. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Har hatt Topcom selv så det vet jeg. Gjett om det er ergerlig å spille BF (Ja det går i BF2 nå ja takk skal du ha) på en router som rebooter hvert minutt med tilsvarende bad connection show midt i en heftig pistolduell. Anbefales ikke. Legg i kroner og kjøp skikkelig. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Den ble sent til reprasjon og vis eg får den tilbake og den etter noen dager viser tegn til noe tull da krever eg pengene tilbake. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Den ble sent til reprasjon og vis eg får den tilbake og den etter noen dager viser tegn til noe tull da krever eg pengene tilbake. Den trådløse routeren til under 500 kroner ble sendt på reparasjon? Da hadde jeg nok heller forlangt å få en ny. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Tja, kjøpsloven sier vel at forretningen som har solgt deg produktet har 3 avhjelpsforsøk på samme feilen før de må gi deg kompensasjon.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå