Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dø router! Hvilke rettigheter har eg?

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte for ein måned sia denne på lefdal Trådløse netverkspakken

Nå er rett og slett router dø. Den har ikkje blitt utsatt for noe torden.

Når eg koblet av strømmen for noen dager siden funket den fint, men nå er den dau.

Det eg lurer på er hvilke rettigheter eg har, når det gjelder heving av kjøpet!

EDIT! Den funker nå igjen av ein eller annen merkelig grunn.

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selvsagt krav på ny. Etter kjøpsloven kan du velge om du vil ha ny, eller la dem reparere. Tar reparasjonen mer enn en uke har du krav på låneprodukt i mellomtiden. Butikken har som regel bare lov til å kreve å prøve å reparere om det å gi deg en ny vil være urimelig kostbart, noe det tvilsomt er i dette tilfellet. Ta den med deg så får du nok ny med en gang om de viser litt service.

Lenke til kommentar

Her må vi skille mellom garanti og reklamasjonsrett. Garanti er noe som leverandør og/eller produsent gir frivillig og som gir deg rettigheter utover det som er hjemlet i kjøpsloven. Reklamasjonsrett er lovbestemt og kan ikke fravikes. Du har normalt 2 års reklamasjonsrett med mindre gjenstanden er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, i så fall har du 5 års reklamasjonsrett. Så uansett er du godt innenfor fristen.

Sakset fra Forbrukerportalen:

Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Den ble sent til reprasjon og vis eg får den tilbake og den etter noen dager viser tegn til noe tull da krever eg pengene tilbake.

Den trådløse routeren til under 500 kroner ble sendt på reparasjon? Da hadde jeg nok heller forlangt å få en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...