apegryn Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 bil: vw passat 87 har hatt problemer med bryteren som regulerer styrken på lyset inne i bilen (instrumentbordet og voltmeteret). En dag luktet det brent når jeg startet bilen, og det kom noe røyk ut fra den tomme cd-spiller slot'en. Når jeg åpnet opp dekselet for å finne hva som var galt, så jeg at spolen til denne lysregulatoren (dimmeren), var svidd inn i plastiken, og hele greia luktet ufint Jeg tenkte at den sikkert bare var mye brukt, og kjøpte meg en ny orginaldel hos en vw forhandler. (Delen består i lysbryter for av, kjøre, park. lys, og dimmer for dashbord-lys). Men når jeg satte denne på plass igjen begynte den å få samme misfarge i metallet på spolen som den forrige delen, og den ble veldig varm. Den fikk liksom samme symptomene. Eneste som går greit er når jeg har fullt lys på dashbordet. Da går strømmen utenom spolen, og alt ser ut til å virke fint. Men det er jo ikke så fett å vite at en del jeg appåtil har kjøpt ny ikke virker helt som den skal, så er det noen som har noen anelse om hvor problemet kan ligge? skal se om jeg får lagt ved et bilde eller to i morgen.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kan være ett eller annet i dashbord belysningen som trekker for mye strøm, og dermed overoppheter spolen som skal dempe. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 standard på vw at disse brenner. skaff en ny og tut å kjør noen år til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå