BrutusMcGregor Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg kunne tenke meg å lage en sak hvor skjermen skulle kommet opp av en kasse, som man har sett på no MTV-Cribs osv. Der har noen en eske, og trykker på en knapp også heiser skjermen seg opp av esken. For å få dette til må man jo ha en motor av en viss styrke og no tannhjul-greier. Er det noen av dere som har vært borti no sånt? Jeg mener å huske en linje hvor Snekker'n hadde laget no som lignet, men jeg kan ikke finne det. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Jeg jobber med noe det samme problemet som du har her. Har invistert i en StepperMotor og skal lagge en styrings enhet til den. siden den går 7.5 grader i et stepp så kan du få den til og stoppe i riktig høyde Endret 14. september 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Stilig! Så nå gjelder det bare å finne ut en måte til å få dette til å heises. Hehe. Si ifra hvis du finner ut no da, så skal jeg prøve her og. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ser mange som strever med å få til motoriserte case-mod løsninger. Om du har en mindre skjerm kan du jo bruke mekanismen fra en CD-ROM? Ellers er det jo som sagt steppermotor og servomotor som er alternativene. Om du er flink med matte kan du ta i bruk tannhjul og denslags! Du kan forresten se hva du finner på www.kjell.com og www.elfa.com ! Kjell har en del ferdigbygde moduler og slikt som kanskje kan brukes. Elfa har jo alt.. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Det jeg har planer om er og bruke en tanreim av plast som jeg fant i en gammel skriver og lime den til platen jeg skal løfte. Det vil si jeg kommer til og frese meg en ny skinne i stål siden jeg har tilgang på litt ekstra utstyr Når det gjelder koontrol så skal jeg ha den inne i pc`n så jeg bruker pc`n til og styre og lagger mitt egent styrings kort. Men du har også ferdig Controller på Futurlec. Edit: Når det gjelder det med mekanismen fra en CD-ROM Glisevask så hadde det vært intresant og se hvordan dere løser det problemet med start og stopp posisjoner. Edit2: Stepper Motor controller Controlling Stepper Motor with a Parallel Port Stepper Motor Controller Bare for og gjøre jobben gratis for deg/dere! Forventer da en worklog med gode forklaringer Endret 15. september 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå