Tuffeluffe Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei! Har i sommer brukt flere tusen kroner på å få bedre luftgjennomstrømning i kabinett, og få pcen til å bli stillere... Det jeg har gjort er følgende: Har kjøpt ny psu ( mist 500w ) Kjøpt ny kjøler til skjermkortet ( VF700-Cu ) Ny vifte til kjøleren på cpuen ( Silenx 120mm 14db ) Satt harddisken i Zalman Heatpipe harddisk Cooler Dette har jeg gjort for å få den stillere... Det har gått bra til et visst punkt, men hører den godt fortsatt.... Har nå et Cooler master centurion 1 kabinett.... Kjøpe nytt?? Hva mener folket? Setter stor pris på tips! På forhånd takk Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kan være PSU som støyer! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 To ting som kan være grunnen: GPU-kjøleren Kabinettet PSU`en er det hvertfall ikke, for den lager nesten ikke lyd (har den selv ) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kjøp Zalman reserator og kjør den på CPU og GPU. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Hei. Du har ikke fortalt noe om kabinettvifter. Om du har, hvor mange eller hvor store de er. 80mm kabinett vifter kan bråke ganske mye. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 chipset kjølere kan bråke sykt også..?? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Enkel måte å finne ut på da.. stopp gpu vifte og chipset vifte med fingrene.. på midten, ikkje inn mellom viftebladene.. Det kan jo fremdeles være PSU, enten vifte der kulelager er ødelagt, eller f.eks. varmesesnsor som er gåen slik at vifta kjører på 100%.. har hendt meg med CPUkjøler.. det bråkte! Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Psuen er så og si lydløs... Den kan jeg ikke høre når jeg stopper alt annet av vifter... Det jeg har av kabinettvifter er ei silenx 120mm 11db, Og jeg har ikke noen vifter på Hket... Zalman kjøleren på gpuen bråker littegrann, da jeg har den på 12 volt... Er det lurt å sette den på 5? Jeg har et geforce 256 mb 6800 ultra golden sample, og det jeg har merket meg er at dette kortet kan bli ganske varmt... Hva tror dere om nytt kabinett? Med støymatter, eller/og gode tjukke sidedører? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Du kunne nok spart litt støy ved å gå for 11db vifte på CPUen også. Det er stor forskjell i støynivå på 11 og 14db som du nok kan bekrefte sjølv siden du har begge modellene. GPU vifte kan nok byttes ja, eller reduserer til 5volt, men om skjermkortet er varmt allerede er det nok neppe å anbefale å senke hastigheten på denne vifta. Har du skikkelige kjøleribber på skjermkortet? Kanskje bytte vifta ut med ei med mindre støy? Vær forsiktig med dempe-matter, disse isolerer like mykje som dei demper støy. Det kan fort bil varmt. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hvis gpu kjøleren står på 12v, så bråker den faktisk en del. Prøv å sett på 5v, og overvåk temperaturen. Hvis du ikke klokker så pleier det å holde. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kjør viftestyring på cpu-vifta. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Diskene dine lager også litt lyd vettu. Prøv å sette pcen i hvilemodus og hør selv Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Kan være PSU som støyer! Tror ikke akkurat det Støydempingsmatter ? Endret 7. oktober 2005 av Pels Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Prøv med vifta på gpu-kjøleren på 5v. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Stopp ei og ei vifte med fingern og hør hvilken som hyler... Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei! Har i sommer brukt flere tusen kroner på å få bedre luftgjennomstrømning i kabinett, og få pcen til å bli stillere... Det jeg har gjort er følgende: Har kjøpt ny psu ( mist 500w ) Kjøpt ny kjøler til skjermkortet ( VF700-Cu ) Ny vifte til kjøleren på cpuen ( Silenx 120mm 14db ) Satt harddisken i Zalman Heatpipe harddisk Cooler Dette har jeg gjort for å få den stillere... Det har gått bra til et visst punkt, men hører den godt fortsatt.... Har nå et Cooler master centurion 1 kabinett.... Kjøpe nytt?? Hva mener folket? Setter stor pris på tips! På forhånd takk Jeg vet av erfaring at Centurion kabinettet ditt støyer noe helt forferdelig. Kabinettet forsterker alle lydene som finnes inni pc`n. Mitt råd er faktisk å se seg om etter ett annet kabinett. Mvh Lenke til kommentar
andreg Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hvis gpu kjøleren står på 12v, så bråker den faktisk en del.Prøv å sett på 5v, og overvåk temperaturen. Enig i dette. Min Zalman VF700AlCu bråker mer enn jeg takler på 12Volt, så jeg koblet den til en viftestyring for å holde støynivået nede og allikevel ha muligheten til å skru opp hastigheten på vifta mens jeg spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå