Gå til innhold

Bilde fra årets hjortejakt :)

Superbra

Anbefalte innlegg

Ok, vet ikke helt jeg, men dette bilde er kanskje mest for å dyrke mitt eget ego. Det er jo ikke jeg som har tatt det selv engang, men det er jeg som har skutt hjorten. :D

Seriøst: Er det noen jegere der ute som har løsningen på den "perfekte" oppstillingen på et trofébilde?

Uansett; Hjorten veide 280kg og hadde 11 tagger. Og ja, jeg er stolt ;)

post-209-1126725189_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!:

Som portrettbilde av samtid synes jeg at dette godt kan rammes inn.

Litt synd at du myser mot solen, og at noe skygge kommer i ansiktet.

Kunne vært løst med blitsen.

Er ikke jeger og tror ikke jeg ville ha klart å skutt noe, men synes de passer utmerket på tallerken.

Komposisjonen du lurer på, så tror jeg du allerede nå er i nærheten av noe.

Alle kan se at dette er en hjort/vilt.

Fargene er bra.

Mvh

Linselus

Lenke til kommentar

Pent dyr! Er ikke alltid så lett å få til gode portrettbilder etter felling, man er som regel fornøyd nok med jaktresultatet og tenker ikke så mye på at bildet etterpå er et viktig minne fra turen.

Du kunne gjerne sittet nærmere kroppen til dyret (til venstre) slik at hodet på hjorten ble mer i "vater" og ikke så skeivt. Da ville også mer av kropp og hals være med på bildet.

Med så hardt lys kunne fotografen også gjerne brukt blitsen for å fylle ut skyggene i ansiktet.

I tillegg kunne du godt vist breisida på rifla slik at vi kunne sett konturene av den (kanskje lagt den skrått over geviret?)

Normalt på et portrettbilde ville man kanskje gjort bakgrunnen mer uskarp i et bildebehandlingsprogram for å fremheve personen på bildet. Men i dette tilfelle synes jeg at det er en bra bakgrunn. Den forteller noe om hvor jakten har foregått og setter jegeren inn i et miljø.

Selv om jegeren sitter på kne er fotografen (kameraet) i samme høyde, noe som er positivt synes jeg. Fort gjort å ta bildet ovenfra her og miste noe av uttrykket i bildet. Kanskje fotografen kunne vært enda lavere og fått en "nedenfra og opp" effekt. Det ville gjort jegeren større (mektigere) og mer av fjellet bak ville blitt med.

Endret av kaffelars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...